We Need To Talk About Kevin


Nope, ingen feel good movie, not at all!



En riktigt obehaglig film som handlar om en splittrad familj och en son som begår massmord på sin egen skola och familj. Det har gjorts fler liknande filmer efter Columbine, men ingen är riktigt som denna. Den här är fan äcklig att se för Ezra Miller och Jasper Newell gör ett så obehagligt bra jobb att spela Kevin och sen att de lyckats få två personer som lika väl skulle kunna vara bröder på riktigt gör det ännu värre. De har verkligen samma rörelser, uttryck och ansiktsdrag så det är inte av denna jord. Fashinerande!
Tilda gör ett grymt jobb som den överlevande mamman som får ta all skit efteråt och man kan inte sluta tänka på hur de verkliga karaktärerna lyckas överleva, för hur skulle du bemöta en människa vars son du vet har dödat flera av dina vänners barn? Inget man vill erkänna, men visst hade det tagit emot lite att försöka sig på ett skämt när alla minnesbilder kommer fram? Jag vet att JAG skulle finna det svårt att agera normalt men jag vet åxå att jag skulle göra mitt bästa för att INTE låta fördomar och skit ta överhanden. Men att inte bry sig, det funkar helt enkelt inte och det är vi nog alla medvetna om, på båda sidor. Men fan cred till de som är medveten om vad som hänt men ändå drar en blondin historia! Fler såna behövs









Se den, men inte på första daten, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0