Maybe One Day You Wake Up And Find That Your're Missing You



Åh, nu är det sådär tomt igen...

Har varit så jäkla skönt att inte behöva tänka särskillt utan bara anstränga turist muskeln och äntligen få se staden jag bor i. Så mycket jag har sett den här veckan och bara att få åka ända till slutet med min tunnelbane linje och se delar jag aldrig sett innan var helt underbart. Tror jag blev lite kär och det finns så många olika versioner av den här staden och varje motsats är lika spännande. Berlins parker är galet mysiga och när det är fint väder hittar man hundratals människor och familjer som släpat med sig halva kylskåpet, grillar, fotbollar eller går på lina på remmar som spännts upp mellan träden. Flohmarkt i Mauerpark liknande mer en sommar festival än en loppmarknad och det sitter små konstverk överallt som livar upp. Och bäst av allt - jag hade någon att dela allt med! Magiskt  ♥




Skönt så länge det varade men nu är jag tillbaka i killing mode igen. Igår kväll knackade min enda engelsk talande granne på och berättade att idag skulle dom börja fixa ytterväggen så min lilla uteplats skulle vara upptagen ett tag. Nämen, tack så jäkla mycket att ni berättade i tid. Uppskattat! Dom har smygit omkring runt huset i flera dagar med olika gubbar och tittat och disskuterat, men inte ett ord. Idag när jag kom hem från jobbet står en byggnadsställning på min ny fixade uteplats och nätet har flyttats så kidsen inte längre kan springa som dom vill, mina blommor är flyttade, jag får gå limbo nerför trappen för alla stänger och jag har FULL insyn för gubbarna till vardagsrummet. FAN TA ER! Blir ni inte klara med vad det än är ni ska göra river jag ner det!

För att bättra på det lite öppnar jag ett efterlängtat mail från SEB och läser ännu en gång om Kronofogden och att vi måste komma på en avbetalningsplan annars skickas ärendet vidare till Kronofogden. "Vi har ännu inte lyckats på tag på ...." Hm, skumt då han sagt att han redan pratat med er? Nämen, har han stängt av mobilen åxå? Tänk vilket olyckligt sammanträffande. FAN TA DIG

Så nej, gömmer mig under täcket och grinar lite och hoppas åskan slår ner lite där den förtjänas!

 


Kommentarer
Postat av: Maddo

<3

Inte så jättelänge tills jag kommer och kramar dig nu

Postat av: Sofia

åh! råkade av en slump hitta din blogg.. (ska själv till berlin till sommarns och håller på att googla upp allt jag kan hitta om staden). undrar bara om det är lätt att hitta boende/jobb? vart ska man hänga?

2012-05-08 @ 19:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0