I'll Protect You From Schampoo Eye

Jag har ändå världens sötaste små kids!

Idag begav vi oss ut på äventyr, jag hunden och katten. Sakta men säkert tog vi oss ner till ängarna och båda fick springa runt lösa och gissa om katten var imponerad. Så långa grässtrån och så många och alla träden! Det var så sött för hunden sprang först, jag kom i mitten och längst bak strosade katten i sakta mak och luktade på allt och jagade insekter. Sen insåg hon att hon kommit lite efter och kommer efter oss i full fart, förbi mig och fram till hunden och sen går de båda där med svansen i vädret innan nästa grästuva måste inspekteras. Så höll vi på i en timme och aldrig att katten gav sig ut på egna äventyr, dit hunden gick följde katten efter. Vi mötte även två andra hundar och det var väl mindre spännande tyckte katten och förstorade svansen och den stackars Beaglen blev helt till sig med en katt som inte sprang. Men efter för mycket skällande enligt Puppy, gick hon och satte sig bestämt mellan hunden och oss och sa att nej, nu får det vara nog. Lilllasyster ska man vara rädd om! Såååå sött! Och där han satt hon tills andra hunden gav sig.

                                                                
Alldeles nyss duschade kidsen och duschar en så duschar den andra.

Att duscha hunden är inga problem men katten får man vara snabbare än sin egen skugga för att inte bli strimlad. Tur att jag är riktigt snabb då! Man skulle kunna tro att jag försöker ta livet av katten för herregud vad hon tjuter och gråter. Så i badkaret står katten och planerar mord och brevid mig står hunden och gråter och är orolig syster. Så fort jag stängt av vattnet får jag nästan brotta undan hunden som ska fram och se till att katten mår bra och hjälpa till att torka och trösta. Nu har hon stått i tio minuter och hjälpt lillasyster med torkningen och jag vet ju nu att jag har världens sötaste små systrar  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0