Minimizing The World Wide

Har bestämt mig nu (eller så har jag redan förbrukat all internet åtgång för den här månaden...) att skita lite i internet de kommande veckorna. Jag sitter framför en dator 8 timmar om dagen på jobbet och om jag sen räknar ut den faktiska aktiva tiden jag förbrukar framför datorn när jag kommer hem är det fan inte mycket! Det är mest surfa runt på de vanliga sidorna och besöka Ellen D på youtube och beklaga mig över Facebook. Har funderat ett tag nu på att ge upp det där giftet, men än så länge är det bara tankar. Brukar uppdatera men tar bort det nästa dag igen för vem fan orkar bry sig egentligen? Men det fattar väl jag att jag inte kommer göra för hur ska jag då kunna spionera på alla gamla kompisar? Men ja, laddade hem en film i måndags så nu är mitt internet näst intill förbrukat för resten av månaden. Jag har en gräns varje månad för hur mycket bandbredd jag kan göra av med, sen går det lååångsamt och jag kan i princip inte göra nåt. Dock går det att ladda hem filmer men det tar 1½ dag. Så jag funderar på att skita i den lilla bredd jag har kvar och bara sätta igång mina nerladdningar, har samlat ihop ett gäng. Istället ska jag spendera de kommande 2½ veckorna med att läsa böcker, skriva lite, leka med smink, göra sit ups, lära hunden lite nya trick(försöker lära krypa men de e tricksigt), lära min döva katt gå i koppel, dricka te, sortera ut Physialis frön och torka så jag kan plantera, hitta en gammal stövel till vårens planteringar, leka vidare med oljefärgerna, kladda med eyeliner på kaklet, lära mig lite mer tyska och träffa Will. Ja, var ju på torsdagsdrink för "utlänningar" i början av året och träffade en engelsman som var geolog. Himla trevlig prick och nu har han precis kommit hem efter nästan två månader på Indiska ocenanen där han studerat havsbottnen. Vi ska mötas upp nästa vecka för jag tycker hans arbete låter himla spännande och nytt och jag behöver lite frisk luft. Sen är det snart Paddy's Day och den här gången ska det fan bli bra! Nåde den som sabbar det och börjar taffsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0