Puppy vrs. Naked Guy


Gick upp vid sju idag och det var inte förrän jag kom hem som jag insåg att jag egentligen gick upp vid sex... snacka om morgonpigg på en söndag för det var bara att hoppa i mjukisar och springskor och ge sig ut.

Har försökt att ta en springtur innan jobbet i en hel vecka nu, men efter att katten kommit in i en period där allt som skramlar ska skramlas med efter att lampan släckts, har det inte varit särskillt lockande. Men nu jäklar ska jag göra det för det var riktigt skönt att känna sig hurtig när alla andra låg hemma och sov ruset av sig.


Äntligen har det blivit söndag och jag kan få stordstäda och tvätta. Jag tvättar verkligen allt på söndagar för jag bara älskar doften och känslan av nytvättat och det är så skönt att få städa bort hela veckan som varit och försöka sig på en ny.

Lunchen tog jag med mig ut på min lilla gräsmatta tillsammans med kidsen och åt i den underbara solen. Vi har haft två veckor av helt jävla underbart väder nu. Insåg idag att hela världen har exploderat i gröna knoppar som spruckit och blommor överallt. Fåglar som samlar pinnar och i varenda trädgård står någon med trädgårdshandskarna på och den här helgen tog alla fram grillen. Går bara och myser!





Jag och Puppy satt i parken idag i två timmar och läste och tuggade på pinnar i linne och kisade med ögonen. Det var hundar och filtar överallt och jag gillar verkligen att alla hundar springer lösa. Puppy har lärt sig nu att det är så det går till och det är en helt annan sak att vara ute med en hund utan koppel. Vi hade ett helvete med henne förra sommaren för då stack hon bara om hon såg nåt intressant. Idag är hon en helt annan hund och vi kan till och med gå utan koppel på gatan. Så idag slappade mamma och Puppy lekte med en massa hundar och jagade insekter.

Haha, just ja!
Mitt i parken låg det en naken karl och solade och det kunde blivit riktigt pinsamt. En naken karl i mars är ganska blek och lyser ganska duktigt i solen och för Puppy såg det antagligen ut som en Golden retreiver för jag fick precis stopp på henne innan hon var på väg för att lukta lite välkomnande. Han var inte det minsta blyg ocg barnfamiljerna i närheten brydde sig nte nänmvärt heller när han vände sig om för att sola magen.

I morgon kommer lönen och då blir det stor handling på billigast möjligaste vis och kanske hitta på någon rolig utflykt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0