Those Were The Days In 2011, part 2


April

Månaden började med kaos när jag åkte ner till Hjo för att hälsa på Trollen. Slutade med att alla försvann och jag blev kvar där med de små hundarna och noll koll. Så jag tog med dom tillbaka till Falun helt enkelt. I sista minuten kom Jimmy och hämtade upp dom eftersom jag var på väg till Arlanda igen med stora väskan.



Samma datum som för två år sen, flyttade jag till Belgien och bosatte mig hemma hos Bruce och hans soffa. Njöt i fulla drag av att vara tillbaka hos pojkarna och inte behöva bry mig så mycket. Åkte till Amsterdam för jobbintervju och blev erbjuden jobb som jag tackad nej till. Ville ju vara i Belgien. Var mest sjuk ändå första veckorna och eftersom vädret var helt underbart var det mycket park häng.





Träffade gamla kollegor från EDS och gick på spontan bowling/clubbbing kväll med the boys och sjöng för full hals i Jeffi's nya bil!



Syster ringde och gav mig dåliga nyheter om att mormor flygits ner till Uppsala med dubbelsidig hjärnblödning och det blev lite småpanik. Spenderade även dagarna med att jaga exet som gömt sig och vägrar uppföra sig vuxet, så det var halvt magsår den månaden.

Jag blev bjuden på grillfest hos Alex i Dendermonde och det slutade med karaoke och en jobbig morgondag för lilla huvudet.



Vi fortsatte parkhänget och drog in till Antwerpen på kvällarna och provade nya mysiga barer och letade lediga lägenhetsskyltar.





Var på arbetsintervju i Bryssel men dom ville ha en tysk istället, jag och Bruce blev besatt av Silent Hill och vågade knappt gå och lägga oss efter flera timmars spelande. Han fick spela för det vågade inte jag och jag satt och "hejade" på och skrämde upp oss, och på sista april brann grann huset ner.




Maj

Första maj började jäkligt surt, men slutade helt lyrisk. På kvällen var det dags för en väldigt efterlängtad konsert och det var 2 timmars konstant mys för min del. Grym stämning och By Your Side bjöd på en liten tår.



Det ringde en massa människor om arbetsintervju, varav ett jobb var som bartender på en blues bar Jeff varit på källen innan. Ljög ihop lite att jag visst hade lite erfarenhet av servering och lättare barjobb...självklart! Sen var det bara att börja och fy fan vilket slitgöra säger jag bara! Jag började jobba på dagarna med en kollega och sen hade jag min första ensamma dag i slutet av månaden. Lagomt nervöst!

Åkte till Wommelgem och hälsade på en viss liten valp, bara för att bli upp över öronen kär.



Jag och pojkarna åkte till Boom för gratis världsmusik festival -Mano Mundo och lyssnade på lite folkmusik och drack Mojito!




Nästa festival var Brussel Pride och jäklar vad kul det är med pride!





Fortsatte servera öl och i Belgien e det inte så bara. Det ska vara rätt sorts glas, rätt sorts skum, rätt mängd skum och den ska hällas upp på rätt sätt för att inte förstöra smaken. Var även the designated mojito maker! Och efter första nattpasset hade jag riktigt hemsk träningsvärk i flera dagar efteråt.



En eftermiddag åkte jag tillbaka till hundstallet i Wommelgem, men med mig hem kom den här lilla fröken. Sen fick jag inte en lugn stund och självklart skulle hon sova i soffan med mig och helst på mig.



Grillfest och gitarr till sena natten hemma hos Jeff



Det var mycket gratis festivaler och vi körde på en till i närheten av lägenheten i Hoboken.



Det bjöds på ännu en filosofisk tanke från yngsta fröken Henriksson:

"Är det normalt att gå runt och mumla du din heta jäkel när man är på jobbet?


Silverchair annonserade ut att de hade tagit en paus på obestämd tid och mitt hjärta gick i några tusen bitar.

 




Låg i parken med Puppy o värmen och upptäckte att det simmade runt sköldpaddor i dammen. Efter kunde varken jag eller hunden sitta still.

 

Juni


Det började med små kryp som åt på mig i sömnen och jag höll på att bli galen.

Tältis bjöd med oss på VIP fest, Pretty People Party, men Bruce och jag kände oss mest i vägen när vi inte hade 15 cm klack och kavaj. Så vi gick ner till det vanliga folket och dansade oss svettiga istället.





Började känna mig frustrerad över att aldrig ha riktigt med pengar och aldrig kunna köpa nåt riktigt eller kanske flytta till något större snart där jag kunde få en säng. Så det blev lite så där när jag fick svälja stoltheten och även börja söka jobb i Sverige.



Puppy möblerade om i köket...



Lyckades äntligen få någon att våga se Earthlings med mig och jag satt med gråten i halsen hela dokumentären. Fy faaan, va hemska vi männsikor är  :(



Jag och pojkarna ägde dansgolvet på stammis stället, Stereo Sushi och anlände i vanlig tid vid 3 på natten.



Levde på Broccoli, blomkål, salsa och quornfile



Fick finbesök av Frugan och vi möttes upp i Gent för lite middag och skvaller

Fick en arbetsintervu i Borlänge så jag bokade biljett hem över midsommar och fick fjärilar i magen. Det intervjuades även för ett jobb på Malta, men eftersom Puppy inte var klar med vaccin så blev det inget.

Hade en skön midsommar hemma i Bjurs och träffade lite gamla kompisar





Blev den obligatoriska Knubben vandringen, för det är så satans fint där uppe



Var överlycklig när jag hittade en biljett till Peace and Love och jag fick möta upp Ida och Tias för konsert med Kings of Leon.





Hoppade på tåget för en natt hos syster i Gävle innan det var dags att flyga tillbaka till Bryssel.



Juli


Det var Sensation White i Amsterdam och jag höll på att dö när jag inte kunde hitta biljetterna en timme innan vi skulle åka. Men det var magiskt som alltid och jag kunde hoppa omkring hur jag ville utan att nån brydde sig.





Bad chefen att dra åt helvete på Kid's Rythm&Blues cafe för han var ett jäkla svin. Dvs, jag blev utan jobb, haha!



Bestämde mig för att åka hem till Sverige igen och försöka ordna upp saker och ting. Månadens allmäntillstånd var kaos och drömmarna bestod av styckmord.


Vi packade väskan och flög till Köpenhamn, tog tåget till Malmö där Jimmy hämtade upp oss med de små trollen. Vi spenderade en natt i Hjo men som vanligt blev det fel, fel, fel och nästa kväll skjutsade han upp oss till Bjurs.





Mamma och pappa bjöd på trubadurafton uppe på Dössberget



Min skogsperiod börjar och Puppy kan inte få nog av att springa mil över stock och sten.









Jag "klår" upp pappa, som sen glatt går till affären och skrämmer upp bjursingarna och skyller allt på sin äldsta dotter.



Jag får en flygbiljett till Irland betald av mina sötnötter




Gick till doktorn som berättade att jag hade Sliding Ribs och faktiskt fick leva med det tills jag blev gammal och stel.


Och självklart lite kladd med färg




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0