There's An IDSG Meeting Every Thursday





Haha, har kännts som att jag var på väg till ett AA möte idag,men det var ett meet up för icke tyskar i Berlin - eller såna som kan engelska! Så jäkla nervös, men riktigt trevligt. Fick dock bli taxi dit för det tog lite för lång tid att bli klar.


Ah ,men ni vet hur det blir:
Hej, spegel!
Hej, Smink och ögonskugge palett!
Hej lösögonfransar som jag vet att jag inte kommer använda, men ändå måste prova!
Hej missanpassade topp,varför har du inte tvättat dig själv?


Så, nervös som få, kom jag ändå dit och gick till baren och frågade om det inte hade samlats en massa engelsktalande människor i ett hörn?
- Yeah sure, they're everywhere, just mingel!
Suck, jag minglar ju inte!

Men det löste sig ändå ganska snabbt och det var kul att träffa människor man kunde prata med, haha!

Dock måste jag berätta om en riktigt cool sak som hände idag när jag var ute med Puppy.
Vi mötte en hund och matte vi brukar se på morgonen (hunden har en riktigt cool jacka) och även om matten inte kunde ett ord engelska och min tyska är minimal, pratade vi en kvart om en massa olika saker. Så jäkla festligt och jag blev lite överraskat stolt, för jag fattade ju faktiskt vad hon sa. Det tar sig!

Men nu måste jag sova för i morgon är det jobb igen  :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0