Messy Lady Ran Me Over

Det blåser storm ute och Puppy luktar sopor fast hon duschat. Hon körde mudwrestling med Eddie.

Sitter i soffan och myser, för nu har jag fått lite mer egna grejer. Var på IKEA igår och köpte nya gardiner så jag inte behöver bjuda på gratis show för varenda kotte som går förbi, lite nya stora kuddar, ljus, VÄXTER, lampor och sängkläder. Så nu har jag kommmit en bit på vägen iaf. Puppy och lilla fröken däckade på en gång när det var nybäddat och nya kuddar och täcke i sängen och jag försov mig i morse...men förstå hur skönt det var. Fick även en överkörd fot av en virrig tant på parkeringen utanför när jag gick över vägen. Hon kröp fram och skulle göra en Usväng, så jag gick framför bilen, över korsningen för att köpa lite strips. Det är alltså en upplyst parkering och jag går framför bilen som verkligen kryper fram. Sen känner jag bara hur hon kör över foten med ena framdäcket... öh, är jag så osynlig. Men jag orkade inte bry mig för jag var på dåligt humör, så jag fortsätter bara gå och beställer mina strips. Sen efter 1 minut kommer tanten och frågar om hon kört på mig, för hennes kompis som satt brevid hade trott det??

Hallå tanten, du körde över min fot med ditt framdäck!!! Borde inte du veta om du kört på nåt eller inte?? Men det var väl inte så jäkla farligt, så jag sa att det var lugnt. Men istället för att be om förlåtelse börjar kärringen skylla ifrån sig med att jag var så mörkt klädd - jag hade ljusgrå jeans, militärgrön jacka och jag gick framför hennes bil först på en UPPLYST parkering framför en taxistation och en korvkiosk...jaja!




Igår var vi även och träffade nya dagmamman och idag var första dagen som Puppy var borta och lekte med alla andra hundar mitt ute på landet. Hon bor bara en mil bort, men det är verkligen mitt på landet. Perfekt och det finns 2 sjöar alldeles i närheten där hon kan bada, ett berg kallar dom det? och en massa får. Känns riktigt bra och hon blir till och med upphämtad på morgonen vid nio och hemskjutsad vid fem på eftermiddagen. Har suttit och tänkt på henne hela dagen vad hon kan tänkas göra nu, haha!

Fick gå på möte idag med Joe och fyra andra för att disskutera med chefens chef som var på besök från Irland, om vad som kändes bra och mindre med jobbet. Kanske inte var världens viktigaste möte, men det kändes riktigt bra att få vara den som vår supervisor valde ut till mötet. Då är man inte helt dålig på det man gör  :)

Kom hem och hittade som vanligt lilla fröken skrikandes uppe på dörren som ville bli nerplockad. Vet inte om hon är lat eller helt enkelt inte fattat, men jag får alltid springa och plocka ner henne från alla höjder hon lyckats bemästra. Hon är inte blyg med att berätta om nåt är fel inte.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0