Dinner For Schmucks







Ja, snacka om vuxenpoäng - egenlagad middag och tända ljus på en lördag, helt utan mänskligt sällskap, haha! Vet inte om jag ska känna mig stolt eller ensam?  Nej, va fan! Har haft en riktigt bra dag och är riktigt nöjd faktiskt!

Började med att snooza i nästan två timmar för på helgen får man bestämma själv när man vill börja jobba, så länge det är innan halvtio. Kom in vid nio och satte igång med ett jäkla work flow och det var till och med roligt att svara på mail. Hade mitt första äckliga surgubbe samtal igår, fredagen den trettonde såklart och sista samtalet för dagen. Fick iaf sluta redan vid ett och solen sken ute så jag skyndade mig hem och tog ut hunden för lite bus. Det var dock snorkallt ute men efter nästan två timmar ute med en massa bus utan känsel i fingrar, kände jag mig tillräckligt friskluftad!

Vi avslutade med idiotlek tillsammans med hyresvärdens labrador på bakgården och jag upptäckte att det finns ju en jäkla pool på baksidan!! Ännu fler skäl att lära sig tyska...

Det var nu magin hände och stora Fröken var överlycklig att jag äntligen bestämt mig för att laga riktig mat igen och låg parkerad på mattan med stora ögon. Har inte användt ugnen sen vi flyttade hit, men den var ju faktiskt inte så läskig, trots all gas den innehåller. Även minsta fröken tyckte det var oerhört spännande, nästan lika kul som att diska, och en kort sekund var hon även med nere i stekpannan och kollade temperaturen.

Måste ju få skryta med att jag gjorde grymt god mat!
Fylld paprika med linser, lökgrejs, kantareller, fetaost och tomater och till det gröna bönor stekta i massa vitlök och starka kryddor och currypasta. Spicy men grymt gott! Jag e kung i köket!

Nu blir det promenad och sen ska vi mysa ner oss i bäddsoffan med täcke, chilinötter, vin, massa ljus och film.
Och i morgon ska vi alla tre fröknar ligga i sängen lääänge och mysa, för Puppy har verkligen tagit morgonmyset till en helt annan nivå och jag blir lika kär varje morgon när hon kryper upp med nosen under hakan. Yngsta fröken Katt kommer dock, tyvärr, vara ute i köket redan innan solen gått upp och börjat möblera om bland kastrullerna och hoppa bungyjump utan lina mellan hyllorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0