Why Assume That a Doctor Should Speak English?


Det är ju inte direkt så att man antar att en doktor har en aningen högre grad av utbildning än en normal Svensson och borde kunna några ord på engelska - nej nej, inte i Tyskland! Har man tur har dom hyffs nog att svara Yes/No men mer än så får man inte räkna med. Haha, fan vilken dag och klockan är inte ens tolv.

Började morgonen med att drömma en helt underbar dröm och precis när jag kom till den bästa biten kommer en katt flygande och landar i ansiktet. Klockan var ju sju så det var dags att gå upp. Försökte putta bort lilla Fröken, gav henne mat och gjorde mitt allra bästa för att ignorera, men efter en kvart är båda kidsen klarvakna och jag skit irriterad. Blir en snabb promenad, frukost åt barnen och sen stänga ute dom från sovrummet, haha. Men det gick ändå inte. Fick gå igenom hela drömmen igen och just som jag kommer till det där underbara ögonblicket - är det nån jävel som ringer fel till min mobil och allt e förstört.

Fan, har sett fram emot den här måndagen i flera dagar nu men idag blir det kämpigt att försöka hålla mig på en och samma linje. Det svänger extremt idag och jag har verkligen fått anstränga mig att fortsätta ringa runt trots att  ingen jävel vill prata engelska med mig. Vet inte hur många doktorer jag pratat med och försäkringskassan tog 20 min innan jag kom fram och hittade en smart kollega. Blir inte bättre av att katten är heltokig och leker Matrix med 2 trasiga ljuslyktor som resultat och kommer flygandes från alla möjliga håll med klorna utdragna.

Men nu har jag hittat en, så nu ska jag ta på lite deo, spy lite och ta spårvagnen till Rathaus och doktorn. Jag har äntligen insett, efter 12 jävla år, att det är dags för lite hjälp och försöka räta ut hjärnan. Blev tvingad till sånt där tjaffs i högstadiet men nu är absolut första gången som jag självmant vill och det håller på att göra mig till ett nervvrak. Och som vanligt vill jag att allt ska gå på fem minuter när jag väl bestämt mig för nåt, annars kan jag lika gärna skita i det. Och jag vet att det här inte kommer gå på fem minuter, först en doktor som kan skicka en vidare för att det ska gå på försäkringen och sen är det hela den här biten med att våga öppna käften åxå. Jag VET att jag kommer skita i det om det blir minsta motstånd och fortsätta 12 år till, så därför försöker jag berätta för så många som möjligt så jag får lite press på mig att faktiskt göra det.

Sen efter den här utmaningen ska jag tillbaka till veterinären med Puppy och försöka förklara att hon har ringorm på tyska och sen är jag nog näst intill död energi mässigt. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0