Neutralized

Jo, det var en jäkla massa ångest på Arlanda och fula ord, så jag bestämde mig för att lägga pengarna på ett litet krypin. Det kostade 700 kr men det var värt varenda öre. Sängen var helt gudomligt skön, det var tyst och mörkt och jag fick iaf tre timmars sömn. Vaknade vid fem och det var en helt annan människa. Planet var två timmar försenat men jag var redo för Berlin och taggad till max.

Möttes upp av en mysig kram på flygplatsen och sen var det raka vägen till Friedrichshain och en varm säng för några timmar. På kvällen mötte vi upp några gamla kollegor, åt Indiskt och drack öl. Pratade om allt som hänt sedan jag åkte och drog in den där rökiga sunkiga Berlin doften som ändå hör till.

På torsdag morgon hade St. Nikolaus lämnat godis i min sko och vi köpte gran, klädde gran, förundrades över sötaste gamla DDR julpyntet, åkte på julmarknad, frös händerna av oss, hamnade mitt i allt julglitter och trafik kaoset som omgav Israels president som var på besök. Tittade på Scarface under en filt och drack te, skrattade åt Pacinos kaxiga attityd, vilade kinden mot en bröstkorg, gick omkring i Volkspark och upptäckte nya saker och kände hur hela Berlin kunde neutraliseras. Det blev bra, allt blev bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0