It'll Be Worth It!


Skulle lika gärna kunna var tisdag...


I årets påskägg låg endast en massa övertid och makaroner.
Har väntat på övertid sen jag började jobba för PP och nu behövs det och satans va jag utnyttjar det! Påskpynt är överdrivet nyttjande nu och jag skjuter på helgen så mycket det bara går - funkar ju!

Känner att jag börjar bli dag vild nu så det är bäst att inte tänka på dagens namn alls. Det enda jag behöver komma ihåg är den 26 mars, då landar mamma och pappa och Puppy kommer tjuta av glädje  :)

Kommer inte riktigt ihåg varför jag jobbade i helgen, men jag jag jobbade både söndag och måndag och sen dess har jag varvat dagarna med 8-13 timmars pass - 8 timmar betalda och resten övertid, dubbelt betalt! I morgon blir det endast 7 timmar, söndag blir 6,5 timme (dubbelt betalt) och måndag jobbar jag 8 timmar och eftersom det är röd dag får jag en extra semesterdag. Varvar övertid med semesterdagar nu, kommer få 3 extra dagar bara i mars och jag vet inte hur många timmar dubbelt betalt? Sen på tisdag börjar mitt normala skift till nästa lördag. Med tanke på vår backlog av mail har jag en känsla av att det kan bli mer övertid nästa vecka för vi kommer ingenstans. Det bara fylls på! Vet inte om min supervisor vet att jag ska jobba på söndag för hon gav mig en konstig blick igår när jag körde 13 timmar och sa att visst att man jobbar för att leva, men man måste leva för att kunna jobba åxå...

Har blivit riktigt jäkla organiserad nu och samlat på mig en massa egengjorda templates som jag klåpat ihop och kan skicka iväg på nån minut. Brukar få små requests av kollegorna: Du Brallan, har du nån template för refund bug eller?  pfff, klart jag har, flera olika versioner till och med!

Har börjat krångla åxå och försöker få chefen att kolla upp systemen så det funkar som det ska men jag tror inte hon tar mig riktigt på allvar. Haha, just idag saknade min gamla Fruga, han hade kastat sig som en hök på det här och eskalerat oc bett mig ta hand om det. VILL ta hand om det! Skickade ut mail till hela GE teamet idag, Berlin och Dublin och påminde om hur man ska svara på mail och arbeta kön. En liten reminder! Efter ca 10 minuter fick jag svar från en agent i Dublin jag aldrig pratat med förut som inte hade ett skit att säga egentligen. Men ni vet, ett sånt där mail där det är så obekvämt tydligt att avsändaren vara ville klaga och på nåt skumt sätt visa sig bättre, men egentligen bara gör bort sig. Så jag svarade artigt att alla behöver vi reminders ibland för att göra ett så bra jobb som möjligt. Fem minuter senare fick jag svar från GE chefen att jag gjort ett bra jobb och väldigt gärna fick fortsätta och försöka peppa och förbättra sättet vi arbetar på...haha, In Your Face, var det enda jag kunde tänka på sen!

För alla kan vi ha normala procedurer och allmänt kända rutiner på en arbetsplats som vi alla lärt oss följa - men sen måste vi även göra det!     

Nej, var lite tidig-coach-för-HP flashback idag och jag hittade SÅ mycket jag vill förbättre på jobbet i rutiner, läromedel, hjälpmedel och allt där i mellan. Det kliar bara jag ser det där backlog numret och man "nästan" skippar rasten bara för att kunna rensa undan lite. Fatta från att gå från en tom kö vid lunch från att ha några nollor till - I'll show you, Greater Europe!


Börjar kännas i fingarna efter allt tangent smattrande (60-100 emails om dagen) och på kvällen är det koka pasta som högsta ansträngnings nivå och sen ligger jag i nån sorts halvkoma och räknar fortfarande drömmar i limitations och ryska Sergejs eller Vladislavs som inte är nöjda med sina withdrawal options och den där snurriga Portugisen som glömt sitt unique transfer ID när han gjorde sin Top Up. Sen är det morgon och samma irriterande fågel börjar kvittra vår sång, kidsen kommer och sprider vita små hår i ansiktet och det är dags att koka gröt.

Visst är man lite trött men riktigt gött att få tänka på annat och med övertid kan Puppy få vara hos dagmamman en dag extra. Och dom där Ryssarna kan vara riktigt jobbiga och just nu är det typ bara Ryssar, Greker, Norrmän och Bulgarier - har man tur är det Google translate och rebus man ska försöka sig på för att fatta vad dom ens pratar om. Men ibland är dom bara för härliga alltså.

Det finns dom som är riktigt dumma och avslöjar hela sin Master Plan i ett email och sen tror att vi har noll koll på hans uppgifter. "Ok, så ni har stängt mitt konto, haha, jag kommer bara öppna ett nytt och göra så här i stället för så där"  Ok, mr. Smart Ass, försök då! Vi har absolut noll koll på om du kommer använda samma adress, financiella/personliga uppgifter eller andra faktorer som väldigt enkelt kommer avslöja dig.

Sen har vi dom som skriver helt underbart söta emails och helt klart använder sig av nåt sorts översättnings program. Jag har börjat samla på quotes för vissa är obetalbara helt enkelt! Eller när man får ett jäääättelångt hatbrev som uppenbarligen tagit nån timme att skriva eftersom man ser att dom försökt renskriva googles översättning och det slutar i en tragisk komedi när författaren inte fattat att han/hon ju faktiskt vann dispyten och redan fått en refund.

Ja, det är minst sagt underhållande ibland med östeuropeer!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0