Jag har fått livsnerver

Igår satt jag och tittade på tyska dokumentärer med engelsk textning och försökte snappa upp lite ord. För lite kan jag faktiskt och mycket har man lärt sig från oväntat håll. Caught On Camera har präntat in en hel del uttryck. Gjorde mentala noteringar om vad som kunde vara användbart och när. Vad är skillnaden på Hamma och Geil? När använda vad?

Det är konstigt att flytta. Känslan man har dagarna innan flytten går till ett nytt land går inte riktigt att beskriva. Det bränner liksom i bröstet, av både äventyrslystnad och skräck. För tänk allt du kommer få se, alla nya intryck och alla människor du kommer träffa. Alla språkbarriärer och alla historier du kan skratta åt. Det är omöjligt att ens försöka föreställa sig hur det kommer bli. Och tänk va irriterande när du inte kan visa dina vänner vad du menar eftersom de inte är där tillsammans med dig? Och utan att verka allt för klyshe, men har man en gång provat på det är man inte riktigt samma person längre. Man har fått något extra och hur man än vrider och vänder på det, har man blivit lite annorlunda. Svårt att lägga ord på det, men det är en känsla man har som inte går att få om man inte flyttat utanför Sveriges gränser innan. Och för mig iaf, har det blvit lite som ett beroende för i varje nytt land kan man bilda en ny variant av sig själv.

Äh, jäkla svammel!
Kort och gott, just nu är jag 100 prozent säker på att Berlin kommer göra mig till nåt bra!
Dessutom har Alfakassan äntligen bestämt sig för att ge mig pengar  :) Alldeles lagomt så att jag kan be dom dra åt ... för jag har fått ett jobb!

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0