I'm Giving You a Night Call To Tell You How I Feel








Ännu en sen kväll och jag har inte all lust att försöka sova. Känner mer för att sitta uppe hela natten och lyssna på bra musik i mjukisar, på rygg med fötterna vickandes mot taket i takt och sippa på lite te. Var ute nyss med hunden och tassade runt till nya soundtracket till Drive och kände mig allmänt förälskad. Sådär så att jag nästan hoppades att jag skulle möta någon som jag kunde hälsa på genom en kram. Men icke, så jag studsade vidare hem och smålog lite för mig själv istället.

Jag har blivit sådär extremt film kär och känner mig helt euforisk av känslor och toner och bilder. Har äntligen fått se Drive och den var så bra. Äntligen en film som är lite annorlunda och kan bjuda på lite nya miljöer. Vet att vissa har sagt att den var världens tråkigaste, men jag menar att det är dom som är tråkiga. Jag var övertygad redan vid första tio minuterna när första låten kör igång att den här filmen skulle vara speciell. Helt fantastiskt soundtrack och känsla!

Och jag vet inte om det är någon sorts bieffekt av att ha spenderat julen hemma hos familjen, men det finns lite för mycket kreativitet just nu känner jag. Igår på kvällspromenaden bestämde jag mig för att köpa oljefärg för då hade jag en massa ideer på saker jag ville måla. Är ju evigheter sen jag målade nåt! Idag har jag kommit på en massa annat knäppt som jag nog måste försöka glömma undan nånstanns för säkerhets skull. Och nu har jag fått med mig allt smink och alla peruker till Berlin... helg snart?
 
Men nu måste jag sova så jag kan få vakna upp brevid mysigaste pojkväns substitutet - Puppy!
Även hon har blivit knäpp efter Sverige besöket, för nu får jag knappt gå upp på morgonen. Innan var det gnäll så fort man råkade röra sig i sängen på morgonen, men nu har den fulingen fått för sig att så fort larmet gått på mobilen så kryper hon upp framför mig och gosar in nosen under hakan. Så det är i princip omöjligt att inte snooza, för det är så förbannat mysigt att ligga och kramas med henne i en timme istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0