Happy Fin New Year

Det är ett jäkla liv här i Berlin nu och dom har hållt på att smälla raketer precis hela dagen.
Försov mig i morse, helt naturligt egentligen för vem vill jobba på en lördag som dessutom råkar vara sista dagen på hela året. Kom till jobbet där det inte fanns nåt att göra och inte fick vi gå tidigare heller. Kom hem, tog ut hunden på springtur och tappade bort mig helt, så jag fick springa arslet av mig innan jag kom fram och fingrarna var stelfrusna. Sen har jag inte kommit så mycket längre.

Sitter och grymtar åt grannarna och deras fest som verkar vara så väldans trevlig. Kan dom inte festa sådär jätteroligt nån annanstans? Och suckar åt alla smällar och alla "Åååh!" Och jag måste duscha, men jag vet ju att hoppar jag in i duschen kommer jag stanna kvar där inne och göra slut på hela husets varmvatten. Inte blir det bättre av att de små kidsen lagt sig i en hög vid min sida och myser heller. FAN DÅ!

Det springer runt 1 miljon människor några km härifrån och festar järnet och jag blivit bitterkärring!

Skulle vilja ha min familj nu




Orka fira nyår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0