Merdi. Croissant. Oui. Cafe. Lundi. Blanco. Monsieur. Chateu. Au Revoir.

Jo, jag har kommit på att jag vill flytta till Frankrike!
Men det får nog bli ett Bed & Breakfast i södra Frankrike, för jag kan ingen franska (bevisligen) och det är det tanterna gör som inte heller kan franska - Köper ett gammalt hus med stenväggar och öppen spis och odlar grönsaker gästerna kan äta till frukost. Är man väl där får man väl lov att lära sig språket! Då skulle jag skaffa mig en gammal cykel med cykelkorg som man hänger på styret, en blommig klänning och fylla korgen med baugetter. Och vissla, jag skulle vissla hela vägen hem från bageriet. på franska så klart  :)

För Malta kan jag inte flytta till än med hunden pga införsel regler. Inte till Irland eller Gb heller. Belgien har jag ju gjort redan och Holland e lite samma sak. Tyskland har jag alltid velat prova, men Frankrike låter ju roligare. Mer hippie, baskern på sne och äventyr runt varje hörn.

Har skickat in alla jäkla papper till Alfa kassan nu som behövdes efter att ha jobbat utomlands när man kräver Alfa kassa. Men jag tvivlar på att dom ger sig med det. Eftersom jag både sa upp mig själv från jobbet på Irland OCH hoppade av skolan i Sydney får jag väl straff i 2-3 månader utan ersättning. Så till jul om jag har tur då kanske? Nu har jag snålat på pengar sen i februari och endast levt på mitt lån som bara blir mindre och ångesten större. Börjar bli måttligt trött på det!

Men i morgon ska jag packa lilla väskan för på onsdag flyger jag till mitt Belgien med syster och Jossan. Syster bodde ju med mig i Belgien i början några veckor, men hon fick aldrig se riktiga Belgien. Så nu ska vi turista och hälsa på underbara människor. Men bäst av allt - vi ska ta tåget till PARIS! Kanske därför jag känner mig helt insnöad på Frankrike nu? Ska bli spännande att få uppleva Paris i dagsljus.








So Look at me now
Before I walk away
You might just miss me miss me one day


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0