Yesterday I Climbed Towards The SKy

Igår var en dag full av hyss och jag kände mig nästan några år yngre. Jämfört med vad jag gjorde i morse. Det  var hemskt att gå upp och jag låg länge och försökte komma på en orsak att få stanna hemma. Men, ansvarsfull som jag är tog jag mig upp och nu sitter jag här och jobbar så svetten rinner...

 

Nej, efter att ha visat runt de finska kostymnissarna på HP sprang jag o frugan till bussen för att hitta Maddo och Johan ute på gräset med en öl i handen. Så det var väl bara att skjuta upp den där nyttig-veckan ett tag till och ta av sig skorna. Men nu finns det ingen öl kvar så resten av veckan ska vara vattenbaserad. Vi satt och tjötade lite, pojkarna klättrade över murar för att jaga fotbollar och till slut blev vi övertalade att klättra i träd.  Det började glittra i ögonen på Rasmus igen och lite sugen var man ju på att leka liten igen. Vet inte hur länge sen det var jag klängde runt på grenar senast? Fick lite hjälp upp på första grenen, sen var det bara att börja leka. Riktigt mysigt där uppe och jag fick mig en ide. När första trädet var avklarat bytte vi till nästa.

 

Efter att disskuterat kojbygge hoppade vi ner på marken och snart var vi inne på nästa lek: Jag har aldrig...
En riktig isbrytare och den funkar alltid. Riktigt bra sätt att få reda på vilka personerna egentligen är. Och ännu en gång kände jag mig lite yngre än vad jag egentligen är. På ett bra sätt!

 

Men efter allt igår var huvudet lite tungt idag och jag tror jag har sovit, stel som en pinne. För i morse värkte allt och gjorde ont. Käkarna var inte att leka med och det kändes som växtvärk i hela benen. Riktigt obehagligt. Frågade frugan om vi hade värktabletter, vilket vi inte hade. Bara Dafalgam så jag tog en sån. Såna tabletter man inte får köra på. Man blir lätt lite vimsig. Jag har börjat ladda inför det obligatoriska fredags flummet. Ska bli så skönt med helg nu. Blev ju ingen förra helgen så jag vill ha minst lika fint väder den här gången.

 


Musical Youth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0