Just One Of Those Days When You Wake Up With A Smile

Föreställ er en dag som blev så mycket bättre än väntat. Som börjar med en väldigt lång sovmorgon där täcket är precis så tungt det ska vara, kudden precis så mjuk den ska vara och luften precis i den temperatur den ska vara. De planer man först haft kanske inte gick i uppfyllelse, men istället kom det planer som visade sig vara mycket bättre. En sån dag har jag haft idag! Jag vet inte, men jag verkar ha fastnat helt i en låt. Det finns en del artister som man aldrig tänker på, men som är riktigt riktigt bra. Hittade en sån idag och ända sen dess har hon funnits i bakgrunden och hela dagen har blivit...mysig.
Lyssna:



Fick en hel del skrivet idag och det var riktigt skönt. Blev nöjd. Har ju alltid, ända sedan jag gick i mellanstadiet sagt att jag skulle bli författare när jag blev stor. Säger det fortfarande. Nån dag ska jag ge ut min egen bok, och jag kommer vara stoltaste hönan i hönsgården. Men det är en lång. lång tid kvar innan dess. Har inte sett tillräckligt för att kunna skriva min bok än. Tränar så länge och snart är jag klar med första delmomentet. Kommer ihåg i början. Jimmy var så irriterad på mig.
- Kommer du och lägger dig?
Standardfrågan på kvällen.
- Nej, jag ska bara skriva klart den här delen först. Kommer snart!
Standardsvaret. Slutade med att jag satt uppe till tre,fyra på morgonen. Arbetslös och med alldeles för många ideer.

10 december, 2008 började jag skriva. Nu är jag inne på sista delarna. Känns väldigt sorgligt samtidigt som jag är jäkligt stolt över att jag orkat så här långt. Jag förstår nu varför en del författare har problem med alkohol eller annat. Väldigt lätt att man tar till medel för att lättare fly verkligheten. För det är verkligen en helt annan värld man befinner sig i när man skriver. Jag avskärmar mig helt och blir nästan okontaktbar. Det är skönt. Så lite läskigt är det att lämna min lilla bubbla. Men jag har fler bubblor på gång. Måste öva inför det stora testet.

Förutom det har jag varit bland vänner. Lyckliga vänner som gör mig lycklig. Jag har skrattat, spelat spel, ätit indisk mat och blivit lite nostalgisk. Vet inte riktigt vad som hände idag, men jag har gått runt och känt mig sådär harmonisk hela dagen. Måste jobba i morgon men känner för att gå runt hela natten och lyssna på musik, tassa runt och le. Gå ut och hälsa på folk jag aldrig sett förut och få dem att uppskattande undra vad de gjort för att få mitt "Hej" Känner mig lite flurig!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0