We were the kings and queens of promise's

Som vi pratat om tidigare, låtar och dofter kan få våra sinnen att trigga igång och uppleva underbara minnen eller få oss att uppskatta insikten om att livet lett mot oss och gett oss gåvor vi aldrig kommer glömma. En enda liten ton kan få mig att minnas allt från när Barbie fortfarande var en stor del utav min fritid och en del låtar kan få mig att längta tillbaka till den där enka mörka perioden där man inte behövde bry sig om att vara lycklig. Där allt var svart eller vitt och dagen gick ut på att straffa sig själv på ett eller annat sätt. De minnerna ligger fortfarande alldeles under ytan och kuttrar. Men jag tänker behålla dem där. För mig är dom livsviktiga. Får mig helt enkelt att känna mig levande. Jag behöver känna att jag kan dö fär att kunna leva. De höll på att ta livet av mig förut men nu är de mer som bränsle.

Jag har insett att jag inte är en människa som kan leva på samma ställe hela livet. Själen är alldeles för rastlös och jag har alldeles för mycket utrymme för nya intryck och upplevelser för att kunna pausa mig själv. Min dröm sedan många många år tillbaka var att bli en ung mamma. Den där tjockismagen har alltid gjort mig avundsjuk och jag kan inte neka att jag är fruktansvärt bebis sugen. Det har jag alltid varit och nu när alla vänner börjat stadga sig växer sig längtan efter ett par mini fötter och händer ännu större. Jag kan sitta bänkad framför faktaprogram om födslar eller helt enkelt leta upp egna videos på YouTube om barnafödslar. Fråga mig om bedövningar, jag vet allt! För två år sedan försökte jag till och med själv att få barn. I åtta månader försökte vi. Varje månad lika förväntansfull och provade sticka efter graviditets sticka. Inga dubbla blå streck!  Det fick en att tänka att den där aborten när man var 15 kanske ändå förstörde allt? Han lyckades ju ändå bara någon månad efter att vi gjort slut och jag flyttade till Belgien? Han klargjorde att det var inget fel på honom.

Det är läskigt när ens största dröm börjar tveka och krångla. Jag har till och med provat några gånger, haft sex utan skydd, bara för att se. Samma negativa svar varje gång. Jag vet att jag med största sannolikhet oroar mig i onödan, men det finns ändå alltid där i bakhuvudet. Tänk om jag sumpat min enda chans till en egen familj? Det skulle knäcka mig totalt. Men samtidigt som jag vill ha min familj, vill ha mina rutiner och traditioner - Känner jag att det inte finns plats. Jag vet inte vart jag hör hemma? Sverige, Belgien, Irland eller något annat land jag inte provat på än? Samtidigt som jag älskar att äntligen få leva ut min dröm att bo utomlands, skrämmer det mig. Jag känner att det kan ta år innan jag hittat min plats. Där jag ska bosätta mig, skaffa hus och börja odla körsbärs tomater. Men tänk om den platsen är långt borta från min riktiga familj? Jag tror det är det som gör mest ont. Att inte kunna åka hem till sina föräldrar och syskon när man känner för det. Att behöva begränsa sig till 2-3 gånger om året. Det är ändå min familj, mina minnen. Jag vill ha dom nära. Första barnet vill jag ha mamma där.

Men jag är inte orolig. Nån gång kommer jag dit. Kanske fortfare än jag tror, kanske när jag fyller 30?
Oavsett vad har jag lovat mig själv att bli världens bästa mamma, syster och dotter. För jag vet att jag har världens bästa familj och jag vill betyda lika mycket för dem som de betyder för mig


Så tillbaka till mina låtar...
Vissa låtar får mig att vilja sparka bakut och ta första bästa transportmedlet till flygplatsen.
Det här är en utav dem. Man blir så jäkla äventyrslysten!





Kommentarer
Postat av: Elina Escobar

Jaa eller hur !!

Omg, such a nice blog.



Blev kär i din blogg precis <3

2010-03-03 @ 19:21:05
URL: http://brunettellu.blogg.se/
Postat av: Anonym

visst är det kul med akvarium! :D jag älakart! har du akvarium? vad för fiskar isåfall? :)

2010-03-03 @ 20:15:22
URL: http://aquarious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0