I am you

Hmm, tror jag har en sån där mitt I veckan period nu. Ni vet när helgen känns lite för långt borta och man helst vill ligga i sängen och prata med kudden. Det började igår när jag låg i sängen i flera timmar och försökte sova. Fastnade med Depeche Mode i hörlurarna och temperaturen vägrade sammarbeta med mig. Var det för varmt öppnade jag fönstret och då blev det istället kallt. Kuddarna blev alldeles för platta efter ett tag och lade jag ihop två kuddar blev de för höga istället. Och automatiskt börjar tankarna snurra och det blir i princip omöjligt att sova. Så idag vaknade jag med nackspärr och onda tankar.

Senaste veckan har jag kollat på filmen: In Brugge
Jag har börjat på en ny serie: Matrjoschka
Båda spelades in i Belgien, tv-serien i Antwerpen.  Jag har lärt mig några nya belgiska uttryck och om en månad har jag en biljett bokad.

Jag saknar mitt Belgium! Saknar människorna, min lilla etta, språket, alla mysiga små restauranger o pubar, alla gamla kyrkor, jag saknar att sitta på tåget, gå till min lilla gubbe på hörnet som påstår att hans bröd kostar flera hundra tusen euro. Att sitta på Olifanten med alla människor från EDS och jag saknar faktiskt mina makaroner med curryketchup!

Just nu vill jag tillbaka till det livet. Det är inget fel på Irland, inte alls. Men Belgium är där jag hör hemma. Det var första stället jag faktiskt flyttat till och som jag trivdes på, riktig bra! Det går inte en dag utan att jag planerar vad jag ska göra när jag flyttar tillbaka. Vart jag ska bo, hur det ska se ut, vilka jag ska träffa först.
Sonny har en språk kurs hemma så jag kan lära mig belgiska, men det känns lite riskabelt. Då kommer jag sakna det ännu mer.

 Nej, idag var ingen bra dag.
Jag vill hem nu och stänga in mig på mitt rum, fortsätta med Depeche Mode och rulla in mig i täcket. I morgon e det torsdag och ett steg närmare helg. Då flyttar vi till den slutgiltiga lägenheten så då kan jag verkligen börja packa upp på riktigt. Kanske till och med vika kläderna i garderoben?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0