jag har planer...förbereder mig bara

I morgon fortsätter vi med alla tester. Vi kommer få fler samtal så jag måste verkligen läsa igenom alla papper och försöka sortera ut viktig information. Det är mina planer för ikväll men jag ligger fortfarande på planeringsstadiet. Jag fick lite god mat av Sath och ska snart hoppa in i duschen. Sen ska jag försöka ta tag i alla buntar med papper. EDS is a paperfree inviroment...yeah right! Har faktiskt haft saker att göra hela dagen idag. Känns riktigt bra att vara igång igen istället för att bara sitta där och snurra på stolen. I morgon ska vi sitta med Shell teamet på morgonen och göra listen in och höra hur dom loggar samtal mm. Sen blir det fler samtal och troubleshooting. Lite dumt idag för det var bara 2 som ringde oss, så jag fick bara ett samtal-trasig nätverkskabel. Låter enkelt men innan du vet vad felet är måste du ställa en massa frågor och utesluta allt annat. Dessutom har vi haft all vår träning på engelska och nu helt plötsligt är allt i våra datorer på svenska. När den riktiga posten börjar ringa oss är det ju svenska som gäller men innan dess är alla test samtal på engelska. "Hello! I want to make a header in my exceldocument" Självklart...ööööh, vad heter header på svenska? Små saker som verkligen krånglar till det ibland. Men vi blir smartare för varje dag som går...

Dagens lärdom:
Våra passerkort funkar även med en hand mellan kortet och plattan



ska fortsätta med mina förberedelser nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0