The on call is not my call

Kära vänner, äntligen har klockan slagit lördag och en helt ledig dag har börjat. Det betyder 2 dagar av frihet! Inga arga användare, inga irriterande ringsignaler, inga tidiga mornar, inga äckliga EDS baugetter och ingen stress eller telefonsamtal klockan 5 på morgonen. Vi e alldeles för några på jobbet och alla fel som inte skulle kunna hända, händer och vi tar som vanligt skiten för allt. Vårt kontrakt säger ca 17 samtal om dagen och vi ska vara iaf 12 människor. Den här veckan hade vi en dag över 370 samtal vid kl 13 och var ca. 5 stycken som tog samtal. Då e det lätt hänt att irritationen stiger en åt huvudet när användare ringer och är sura för att vi inte gör något, gnäller för att väntetiden e lång och kallar oss odugliga. Morr! Sen fick jag ta med mig laptopen och mobilen i onsdag och torsdag för att ta on call skiftet. Det var första gången och jag var riktigt nervös. Ringer någon mitt i natten med ett stort problem finns det ju ingen jag kan fråga. Men det gick hyffsat braa, trots att jag inte hade något internet och inte kunde göra något. Det jobbigaste var att jag inte kunde slappna av och sova ordentligt. Sen när man sover som bäst ringer det nån vid 5 på morgonen och jag fick snubbla upp ur sängen och leka Service Minded.

Så nu ska jag bädda ned mig i sängen och sova riktigt länge i morgon. För sen e det fest i Bryssel för hela slanten




Skittöntig låt men jag kan inte få den ur skallen...första sekunderna dedikerar jag till EDS Service Desk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0