Williams Syndrome

Jag har just sett på en dokumentär om världens härligaste människor tror jag!
 
Människor som fötts med Williams Syndrom har en utvecklingsstörning och deras hjärna är mindre än en normalstor hjärna. De kan även ha hjärtfel, sned ryggrad och fler problem, men dessa människor är världens underbaraste människor. De har inte lika hög IQ som en normal människa, men deras förmåga att ta in känslor och uttryck är beyond vad vi kan göra. Deras kännetecken är att de är väldigt sociala och frammåt och många utav dem älskar och har talang för musik och rytm. Jag är helt tagen av deras syn på världen och hur vackert de tänker.
 
De frågade ett fleratl med Williams Syndrom om det jobbiga med just den sjukdomen:
 
- "Vi är så vackra, men vi har så många hälsoproblem."
- "En gång fick jag ett krossat hjärta när jag försökte hjälpa en kille och han uppskattade det inte."
- Jag gick med korsett i 12 år för min sneda rygg och det gjorde ont och jag kunde inte kramas som jag kan nu.           Men vad ska man göra?"
- "Att ibland är inte människor beredda på våra leenden."
 
 
...I rest my case  ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0