We Did Paris And Her Neighbour

Tanken var att jag skulle bo kvar i Belgien när syster o Jossan kom på besök, men det fick det bli lite omorganisation!
Mötte upp flickorna i Antwerpen där de shoppat loss inne på New Yorker då deras flyg landade innan mitt. Vi tog spårvagnen hem till Hoboken där Bruce väntade på oss och en trött filmkväll väntade.



Nästa dag var det Bryssel som gällde och den lilla lilla kissande pojken.
Först tänkte vi göra lite mer sightseeing, men med min gå vilse statistik ansåg vi oss inte ha tid med det. Gick runt lite i centrum istället, gick på Delerium där allt hänger upp och ner i taket och drack öl, hittade en häftig bar med upplysta kistor som bord, mörkt, gothiskt, rock och snygg bartender. På vägen hem sjöng vi med till systers musik hon har på mobilen och skrämde iväg alla fick pojken i sätet bredvid att bli generad.





På fredagen tog vi tåget till Brugge och åt på en jättemysig restaurang  med öppen eld mitt bland borden där kocken grillade köttet. Jag gjorde en chansning och beställde en soppa på kycklingbuljong, det e ju bara buljong tänkte jag. men när tallriken kom in stirrade jag bara på den och kände hur ångesten växte sig stor. men brödet var supergott! Vi gick runt o kikade lite innan vi hoppade på tåget till Gent för lite beer sighseeing i galghuset där de hängde människor förut och en annan mysig bar vid vattnet med en massa flummon. Det var många skratt anfall och det var bara början på en galen kväll.
På tåget hem roade vi oss med att titta på en kille som sjöng för sin spegelbild i tågfönstret och headbangade för allt han var värd. Inte helt 100 i skallen där!
På spårvagnen fortsatte vi kommentera människor eftersom vi anser att vi är dom enda som kan svenska i Belgien. Det började med att ett par vi pratat om såg antingen kunde vara far/dotter - ung/jättegammal vinkade åt oss när de gick av och stirrade lite obehagligt. Nästa överraskning kom när mamman som satt framför oss med sitt barn, gick av och glatt säger Hej då! Vi svarar och skrattar förvånat för det var ju skithäftigt att hon kunde säga det på svenska...sen fattar vi att hon kanske kunde mer än att bara säga hej då...oops!






Nästa morgon var det att gå upp tidigt för nu var det roadtrip till Paris som gällde. Vi var alla extremt pepp!




Vi lånade Jeffs bil och Jeff som chaufför och på 3 timmar var vi i Paris och parkerade vid Notre Dame efter ca 1 timmes bilkö för att komma 5 km. Det var 45 min kö för att komma in där så vi gick vidare till The Louvre och tappade hakorna när jag och sis gick in på innergården/parken. Helvete va stort det var!! och fint, gud va fint Paris är!





Vi gick vidare mot Eiffeltornet och pojkarna höll på att få fnatt på svenskorna som sprang mot rött och vi fattade inte varför man skulle vänta på grönt när det inte kom några bilar?











Och det e rätt mäktigt det där tornet när man kommer upp till utkiksplatsen. Hade jag bott i Paris hade jag suttit där på kvällarna och studerat människorna och tänka, Haha, jag bor här!

Nu var alla trötta i benen så vi tog tunnelbana tillbaka och hoppade in i bilen igen.
Men ja, det finns så mycket fint att titta på i Paris och man undrar nästan om dom har moderna hus i normala storlekar? Fransmännen kan jag nog dock vara utan - dom e snorkiga!









Vi kom hem till Hoboken vid halvtvå och det var det bara att bättra på sminket lite innan vi drog till Cafe Local och vickade på rumpan till sex. Det var ett trött gäng som vaknade på söndag eftermiddag och dagen bestod av strips, bio och inte så mycket mer



På måndag kväll var det dags att flyga tillbaka till Sverige och efter lite krångel kom vi fram till flygplatsen!
Syster och Jossan åkte 40 min innan mig och vi åkte alla tåg hem från flygplatsen i Sverige. På samma tåg visade det sig dessutom efter lite detektivarbete!



Jag har syster som vägrar titta när vi tar kort...ler gör hon iaf  ;)  en sak i taget




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0