They're Force Feeding Me Muscles


Kom nyss hem från sjukgymnasten och nu ska jag bli gymmare i iaf en månad.
Men det verkar som att mina sliding ribs är en hård nöt att knäcka och kan hända att jag helt enkelt får vänta ut skiten tills jag stelnar lite mer. Haha, ungefär så han sa det! De flesta som drabbas är yngre kvinnor och orsaken att det går över med åren är helt enkelt att vi blir stelare. Har fått en bättre förklaring till vad mina revben håller på med egentligen nu.

Varje revben har en liten håla i bröstbenet som det ska passa in i, typ som en höftledskula. Men i mitt fall passar det inte riktigt och ligamentet som ska hålla det på plats är för slappt, så det sitter inte fast riktigt i sin lilla håla. Felparkerat helt enkelt. Och när han kände längst med bröstbenet hade jag två revbenspar som stack upp högre än de andra, dom jäklarna.

Och eftersom det inte finns nån riktig muskel som går över bröstkorgen, bara på varsin sida om bröstkorgen, är det svårt att försöka träna upp muskler för att hålla ihop och stödja bröstet. Så det finns inga som helst garantier att det kan bli bättre och det kommer ta tid i så fall. Men det är dumt att inte försöka. Så nu ska jag gymma tre gånger i veckan och se hur det går. Försökte mig på 20 armhävningar förut och det fick jag söta för i två veckor sen. Han gav även förslag på en stödkorsett jag kunde ha på mig...yes! Men jag ska fan köpa en sån.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0