Sunday, Sunny Sunday

Jag vet att det är en hel del tjat om min familje längtan, men ni får stå ut helt enkelt!

 

Idag är det söndag och det är superfint väder ute. Dock var jag för lat för att åka till stranden, eller för feg för att prova på en ny buss. Min "gå-vilse" statistik är ju ganska imonerande!  Så istället gick jag ner till hamnen och strosade runt. Det finns ett område med en massa fontäner, karuseller och vatten projekt. Parken håller de på att bygga om, så den var avstängd. Köpte en 5 kronors glass på McDonalds och satte mig på trappen för att titta på alla härliga ungar som plaskade runt i vattnet när solen sken på den klarblå himlen. Det såg så underbart ut med barn familjer överallt och alla njöt av den fina dagen. Vissa hade picknik korgen med sig, andra mumsade på glass precis som jag. Alldeles brevid var det Thai festival den här helgen, med an massa mat stånd och uppträdanden med dans och sång. Stannade där en stund innan jag gick vidare till min absoluta favoritplats här i Sydney - The Chinese Garden.

 

Allt är så perfekt harmoniskt där  så jag satt mig och pluggade lite och förde små tysta samtal med ödlan som smög förbi på golvet. Jag berättade för honom att jag banne mig ville ha min egna lilla familj nu. Att jag, även om jag kommit att tycka om det, var lite trött på att göra saker ensam. Jag vill åxå ha picknik på en filt och ta en massa kort till familje albumet. Det var ju bara den där pappan som fortfarande är ett saknat inslag i mitt liv...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0