She's Gonna Make Me Look At Dead People

Den här veckan har vi kört special effekter på skolan och jag har insett att jag är en jäkla fjant när det kommer till blod och sår. Blåmärken till och med! Jag kan bli illamående av sår jag sminkar dit på mig själv... så det gick ju sådär när Netty slår på storbildsskärmen och visar gigantiska bilder på en massa äckel och jag sitter längst fram.

 

- Now look closely, cause this his how you have to make it look like later this year!

-Mhm...

 

Har alltid vart min dröm att sitta och studera uppskurna människor och avskrubbade knän. Och det slutade inte där.

 

- Oops, that's not for you to see just yet!

 

och sen bläddrar hon snabbt förbi en massa bilder på döda människor i alla former och färger och jag fick andningsstillestånd för en stund. Herregud, jag kommer ju inte kunna sova på flera månader efter den veckan  :(

Jag kanske ska strunta i den där special effects kursen nästa år, för jag kommer ju knappast kunna studera avslitna/styckade kroppar om jag inte klarar av ett knivsår ens.

 

 

Men trots allt äckel, är det fashinerande att se hur mycket man kan göra med endast lite skuggning och färg

 

 

 

Haha, försökte hitta en "snygg" bild på det jag gjorde hemma idag...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0