Miss Anti Nightlife

Herregud vad jag har blivit anti att gå ut, ett jäkla bedrägeri är vad det är!

Jag har bott i Sydney i 1½ månad nu, jag bor mitt i smeten och jag har varit ute två gånger på hela den tiden. Och båda gångerna har jag gått hem, förbannad och svurit åt alla fyllon som var i vägen. Jag var ute på Mardi Gras och det hela slutade med att tjejen jag gick ut tillsammans med och hennes kompis, hängde efter mig hela natten och försökte lura in mig på toan. Visade upp mig för sina kompisar och försökte dra åt sig uppmärksamhet genom att låtsas vara lesbiska. Jag blev förbannad och drog därifrån. Jag är ingen jävla handelsvara

 

Igår var det St Patrick's Day och jag utmanade mig själv med att gå ut helt själv. Den första jag träffar på puben är en skotsk livvakt/hårfrisör och jag berättar för honom att det var första gången jag var ute själv och var lite nervös. Han lugnar mig och lovar att vara min livvakt för kvällen om jag ville.

"No sex, no touching, no kissing, no nothing except friends"

Och jag trodde honom verkligen. Lättad över att ha hittat en kompis ringer jag Maddo och berättar stolt att jag hade hittat mig en livvakt och att min kväll var räddad. En kvart senare vill han hålla hand, ha en puss på kinden, försöker sig på en puss på munnen och håller armen om midjan. Så jag blev förbannad, drack upp min drink och gick hem. Livvakt my ass!

 

 

Ska det vara så svårt att få gå ut i den här stan utan att behöva oroa sig för sliskiga män och desperata tjejer? Fan, jag vill gå ut och ha kul, skåla och dansa utan att behöva oroa mig för händer på opassande ställen. Jag vill kunna sitta och prata runt ett bord ala Court Yard utan att det behöver vara så jäkla speciellt. Jag blir bara mer och mer anti och har en person försökt och gjort bort sig, tappar jag all lust att försöka fortsätta ha kul. Då går jag hem och överlåter bedrägeriet åt de andra.

 

På lördag har Kim i klassen födelsedagsfest på en klubb och några klasstjejer hänger på. Nåde den som försöker nåt då. Den kommer åka på stryk!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Essi

Hörru, om du vill ta en fika nån gång, prata om allt och ingenting, eller gå ut och festa (har hört att det är stor skillnad på att gå ut i stan och här i Manly), eller vad som helst så hör av dig. Jag finns bara en halvtimme bort om du känner för det. Och så jobbar jag inne i stan ca 3 ggr i veckan också, så det är inga problem. Skulle vara kul! :)

2011-03-20 @ 08:46:04
URL: http://ehollingworth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0