A Day Of Nothing

Jag börjar bli trött på att gå hemma hela dagarna utan pengar nu, men ändå har jag ångets inför lördag när mitt andra natt pass i baren börjar. Det är så jäkla många törstiga själar där på lördagar och jag blir stressad, haha!

Så idag då?
vaknade upp med ond hals och huvud och försökte andas genom näsan, failure! frös hela natten och tvingade puppy att sova tryckt mot mig så jag kunde tjyva lite värme. Bruce gick till jobbet vid halv elva och vi slöade i soffan några timmar o kollade på The Dog Whisperer. Gjorde lite supernyttig mat. Har helt snöat in på broccoli, blomkål och salsa. Nyttigt och billigt!



ansträngde mig och tog med puppy till godisaffären för att köpa nytt koppel och säng och självklart en liten tuggis. Kom på när jag var utanför att jag ju faktiskt fick lov att bära hem skiten med. Spännande med två händer, en stor säng, matvaror och en hund som glatt hoppar omkring och jagar allt som fångas upp av vinden. 



Och hur populär var den här sängen då?



Inte särskillt!
Mammas "garderob" är mycket skönare, nästan som hängmatta. och vad e vitsen med att samla allt roligt och gott på ett ställe när man kan sprida ut det över hela lägenheten?

Nästa projekt var att diska, tvätta, städa och försöka få tiden att gå. Tog på mig finaste uniformen och poppade MTV när dammtussarna flög. Fattar inte att en så liten hund kan tappa så mycket hår?



Efter att allt var städat o fint kom jag på att jag skulle plantera om mina jordgubbar. Typiskt Malin tänkande, helt utan logik! Fick en liten plåtburk med jordgubbar i av syster som jag tänkte skörda lite längre fram



Så, efter lite mer städande fick jag ett ryck och fick för mig att jag skulle styrketräna...blev inte mer än vad det tog för att ta det här kortet. Kunde lyfta upp vikten till axeln, sen rasade bröstkorgen ihop igen. Lyckades "fastna" i soffan idag igen, ni vet när det känns som att bröstkorgen ska brytas av på mitten om man rör sig? Var länge sen nu och jag hade väl hoppats det skulle gå över nån gång. Fattar inte vad jag gjort?



Så jag gav upp det och tog pupp till hundparken för lugna ner henne lite. Något vi lyckades med riktigt bra. När den nionde hunden kom in gav vi upp för jag höll på att få ett nervöst sammanbrott  på de två pittbullsen och tre retrivers som sprang runt som galningar och låtsas bet varandra i strupen. Soundari är inte särskillt stor, eller tuff när det kommer till större hundar och ett bett så är hon död. Men efter 45 minuter var hon rätt nöjd ändå och slocknade totalt när vi kom hem.

Så nu blir det film och en massa te och sen blir det att bädda ner sig på soffan i nytvättade sängkläder.
Sweet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0