I Wish I Had Six More So We Could Compete

Jag har insett nu att Australien kommer bli svårare än jag trott!
Det kan låta löjligt, men för mig är det på största allvar. Och nu har jag spenderat tre nätter med att ligga och tänka på det, försökt komma på olika strategier hur jag ska klara av det, hur jag kan göra det lättare. Men inget!
Så istället ligger jag och jagar upp mig med det ena scenariot värre än det andra. Och på nåt konstigt sätt verkar min hjärna bara göra dom större och större och med fler ben?

Ja, det är spindlar jag pratar om!
När den största orsaken till att Australienare kör av vägen, är för att en spindel stor som en handflata plötsligt trillar neri deras knä, känns det lite nervöst att flytta dit. För jag är töntigt rädd för dom där. Inte Tarantellor, dom kan jag till och med hålla i och hantera. men just dom där äckliga sakerna med långa smala ben...det kryper i fötterna bara jag tänker på det. Irlands spindlar var dom äckligaste jag sett, men jag vet att dom är ingenting mot Australiens monster  :(

Försökte mig på lite tearapi igår när jag inte kunde sova. 
Upptäckte till min fasa en spindel på dörrkarmen in till toaletten när jag stod och borstade tänderna. En väldigt liten toalett ska ni veta. Så efter att ha lugnat ned hjärtklappningen lite böjde jag mig ner och tog en närmre titt. Jag försökte sträcka fram fingret för att kanske röra den, men så fort den rörde sig minsta lilla, hoppade jag upp i taket och pep till. Så det blev inte så mycket terapi. Mer, skynda dig ut, släck lyset, stäng döreen och spring in på ditt rum och gör samma sak. Så jag ska dit igen och fortsätta.

Och nu pratar vi om en liten klen svensk spindel. Så ni ser, mina utsikter är inte alltför klara!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är faktiskt inte rädd för spindlar, men jag respekterar folk som är det.



Svar: Vad kul! Vill du läsa mer om min Wilmingtonresa och se bilder kan du kolla in http://bloggtjej.blogg.se (för bilder - gå in på december 2010 och januari 2011)



Och http://kanal5.se/onetreehill för att läsa alla dagbokstexterna från resan!

2011-01-18 @ 12:47:22
URL: http://bloggtjej.blogg.se/
Postat av: Essi

Sv: :D Jag är jättenöjd!



Förstår din oro om du har en fobi för spindlar, men om man ska tänkta positivt är det inte troligt något du kommer att stöta på ofta :) (Som om det skulle tröta en fobi... men ändå). Snart smäller det!

2011-01-19 @ 17:58:25
URL: http://blacksunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0