Dag 11 – Mina syskon

Först kom storebror, två år innan jag tittade ut, och han hade stora guldiga lockar i håret som mormor avgudade.

Daniel kunde verkligen konsten att reta mig när vi var små, och värst av allt var att jag aldrig kunde vinna våra fighter. Tro mig, jag försökte döda honom x antal gånger, men det var alltid jag som gick därifrån, arg som ett åskmoln och besegrad. Han drog axeln ur led på mig en gång  när vi sprang runt ute på gården och lekte älg? Antar att jag var älgen och han jägaren? Kanske är därför jag blev vegetarian sen? Skadad sen liten, haha!

Det var min bror som köpte två syrsor att ha som husdjur och som jag sen förgäves försökte hålla vid liv när han tröttnade.  Mission Failed!

 

Jag har en ganska knäpp bror som har en förkärlek till att göra konstiga ljud. Alltid är det nåt nytt när jag kommer hem. Han kan reta gallfeber på min syster och jag förlorar fortfarande varje gång jag försöker visa mig tuffare. Han är en liten clown

 

 

Fyra år efter mig, ploppade lilla Martina ut och jag fick änligen någon som jag faktiskt kunde vinna över. Hon fick stå ut med mycket skit från min sida, men hon verkar ju ha klarat av det ganska bra ändå  :)  Den stackars ungen har alltid fått vara min försökskanin när jag skulle leka frisör, kläddesigner eller inredningsarkitekt. Och jag kommer fortsätta använda henne som försökskanin vad gäller mina framtida smink projekt.

 

Jag gjorde ett försök att sno med mig henne ner till Belgien, men det var inte riktigt hennes grej. Dock brukar hon vara ganska lätt övertalad att hitta på små hyss. Och är det något, är hon alltid den första som får veta. Antingen för att jag vill ha lite uppmuntran eller för att jag vill skrika så där töntigt tjejigt. Och vi har vanan att bryta ihop av skratt av helt okänd anledning. Ibland räcker det med att vi tittar på varandra, så är vi oförmogna att prata en kvart efteråt för vi håller på att kväkas av skratt.

 

 

Men jag tycker vi lyckades rätt bra ändå!

Och i november kommer båda hit och håller mig sällskap sista månaden

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0