Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi

Jag skulle vilja säga att jag tror på något, men jag gör inte det. Det finns ingen Gud eller ande som jag tror på och jag tror inte på mirakel eller öde. För mig handlar allt om tillfälligheter och vad du gör det till helt enkelt. Jag tror inte på tur, inte i den utsträckning att jag har vissa rutiner jag måste följa eller speciella föremål jag måste bära med mig för att få det. Jag tror helt enkelt att ibland lyckas vissa människor vara på rätt plats vid rätt tillfälle. För det är vad allt handlar om. Och vissa menar att många kända människor bara har haft tur, och visst har dom haft tur. Men dom har även kämpat för att få komma till den där tillfälligheten som skulle ta dom någonstanns. Dom har jobbat till sig turen. Så vill du ha nåt, se då till att göra nåt för att komma dit!

 

Och livsfilosofi...ut och lev bara!

Kom inte och säg att du vill göra ditten och datten, och sen komma med undanflykter att det blir för krångligt, det blir så jobbigt med ekonomin och att hitta boende, jobb, vardag etc. Det finns inga genvägar i livet och oftast måste man offra något för att få nåt annat. Det behöver inte vara negativt, utan oftast hittar man något annat i den nya upplevelsen. Var inte rädd helt enkelt för att misslyckas. För man kommer misslyckas i livet, hela tiden. Och jag tror lite det är det som är meningen med livet. Att lära känna sig själv och lära känna sina felsteg för att kunna ta rätt steg.

 

Nåt sånt...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Hoppas du haft en fin dag!

2011-02-24 @ 23:15:36
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0