Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?

Om jag skulle ha nöjet att få bjuda någon på mat skulle jag nog göra nåt sånt här:

 

Förrätt

Avocadohalvor med nån god smörja i. Typ Creme Fraiche med blue cheese, feta ost och kryddor.

 

Varmrätt

Antingen en lasagne på rivna morötter, keso och tomatsås. För den kan jag göra jävligt bra :)

Eller så blir det mammas potatisgratäng (ja, min mamma för faktiskt världens godaste gratäng) och till det skulle jag fixa till Quorn. Lägga quorn fileer in en ungsform och hälla över en smaksatt creme fraiche blandat med feta eller bluecheese (ja, jag gillar ost) Och sen grönsallad till det med vinegrette dressing

 

Efterrätt

Hemmagjord saffransglass med Kiwi

 

Så det är bara att komma förbi när ni känner för det så fixar jag menyn :)

I så fall kan vi åka till stranden och lata oss sen när matkoman slår till, för idag sken solen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0