There's a Difference Between Supposed To Be And too Much

 Tanken för idag var att verka aktiv och städa, gå promenad o klappa hästar, handla keso för middag och tvätta...men det tog stopp så fort Bruce gick till jobbet.

Nu ligger det smink och borstar över hela golvet och jag har suttit framför spegeln i timmar och studerat färger och linjer. Har knappt rört smink sen jag gav upp Australien för även om jag inte vill erkänna det sticker det till lite varje gång nån nämer Australien. Fattar fortfarande inte att jag faktiskt varit där. Tydligen existerar det?

Har gått igenom kort på alla olika sminkningar jag gjort under åren och det har blivit en del. Kul att se att man faktiskt går framåt. Och visst hade det varit kul att fortsätta skolan i Sydney, men något som fortfarande stärker beslutet att åka hem igen är bilderna klasskamraterna lägger upp på Facebook. För än så länge har inget imponerat på mig och jag vet att jag kan göra samma sak, minst lika bra. Det var en hel del saker jag lärde mig på ACMUSE som jag inte fick lära mig på Irland på skolan, men ändå inget speciellt. Allt finns tillgängligt att lära sig själv på internet. Youtube är en skola i sig när det kommer till olika tekniker och hur man använder olika produkter. Och något jag hatat med båda kurserna är hur de lägger grunden med concealer och foundation - de får det alltid att se kladdigt och det blir lager på lager med klet och inget ser naturligt ut längre. Så jag kör mitt eget race och vill jag så lär jag mig det. Jag får vara min egen lärare och göra de sminkningar jag tycker e roliga. För jag vill ha färg, form, fransar och glitter. Ingen tråkig brud makeup och 1 cm tjock foundation man kan dra av med fingret. Hell no!




Du kan pudra hur mycket som helst, antingen blänker det eller så blir det alldeles grynigt
Nej, ska det va så ska det va, annars är det Inglot's foundation som gäller


Nu väntar jag bara på att Bruce ska komma hem så jag kan göra honom till Dragqueen :)
Han jobbar i en liten affär och i förrgår innan stägning blev de rånade och jag fick en chockad liten pojk att ta hand om.  Att ha en pistolmynning mot tinningen är inte att leka med. Så jag tänkte att lite färg skulle pigga upp honom :)


Kommentarer
Postat av: Tillan

Hellu! Ja GUD, jag är besatt av kött men i Indien åt jag vegetarisk mat i över en månad i streck..! Det är vegetarianernas paradis! =)

2011-04-29 @ 15:13:23
URL: http://tillantillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0