Today I Might Bite

Hemska dag
Började igår på morgonen när människor började tjaffsa emot mig, trots att dom visste vad som gällde. Så trött på sånt. Sen kom jag till skolan och insåg att jag inte lärde mig nåt. Fantasi sminkningar är svåra att lära sig, det e ju trots allt fantasi. Alla fick olika teman och jag fick det absolut tråkigaste. Försök göra en fantasi sminkning av en filmstjärna från 1920 talet? Fick lite beröm för putmunnen jag fick till, men jag hade så mycket bättre ideer om jag bara fått ett annat tema. Frustrerande, för det är ju dom lite mer extrema sminkningarna jag tycker om.

Efteråt när jag väntade på bussen, kände jag mig som nåt jäkla utställnings objekt. Alla jävla äckel går förbi, stirrar på en, granskar uppifrån och ned, går vidare och tittar ständigt bakåt, stannar till, säger nåt till kompisarna som sedan åxå vänder sig om och stirrar, granskar uppifrån och ned. Det är så jäkla obehagligt och det händer varje kväll flera gånger. Tror jag hittat den första staden jag faktiskt är lite rädd för. Annars brukar jag kunna vara ganska kaxig och skita i att man inte ska gå hem ensam på natten och undvika vissa delar av staden. Händer nåt, så händer det, brukar jag tänka. Dublin däremot...nej

Kom hem och blev irriterad över att ingen satt hemma och väntade på mig. Inte för att någon skulle det, det e bara jag som bor där. Men jag var lite sällskapssjuk och hade hoppats någon snappat upp mina tankebanor och ville tjöta lite med mig. Så jag satte mig och tjurade i soffan, ställde mig mitt på golvet och muttrade åt allt skräp som låg överallt, sket i att borsta tänderna, drog täcket över huvudet och somnade med Bon Iver i öronen.

Idag snoozade jag en halvtimme, blev galen av alla viljor som slogs om att komma på en anledning att sjukanmäla mig. Men jag gav mig fan på att gå till jobbet. Jag behöver pengar. Sprang runt som tok i lägenheten för att bli klar och hann med bussen, hann till och med fixa matlåda.

Humöret var på kanten till att skita i allt, men det gick. Hade lite utav den här vanliga jobb ångesten och det känns som att man är helt jävla onödig på det här bygget, men jag försökte tralla med till min musik och trycka bort all det. Men nu har jag helt gett upp det! Tänker inte ens försöka.

Har haft ett kort vid min dator, på mammsen och pappsen.
Tycker om att ha dom här, känns inte riktigt lika långt bort då. För en timme sen såg jag att det blivit terroriserat, blivit kladdat på med en penna. Sådär löjligt med mustach och horn. Så nu skiter jag fullständigt i om jag är tjurig och grinig. Skiter i att det var på skoj, för så gör man inte. Jäkla respektlöst! Sen att grannens kort inte blivit kladdat på och förmodligen aldrig kommer bli, får mig bara att känna mig ännu mer onödig. Jag är mer som utfyllnad, får ta skiten, för det är mitt jobb.

Nej, fan...idag ska jag röka och få cancer
Händer det så händer det



Hjärta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0