One Foot In Africa

I morse hade jag lärt mig att flyga, precis som Superman. Jag o Maddo flög runt bland hustaken och över havet. Det var turkost vatten, kritvita stränder och varmt. Det var Miami! Ända tills Maddo ringer och väcker mig och jag får lov att påminna henne om vad hon precis förstörde!

Så jag fick lägga tankarna om paradis bakom mig och åka in in till Dublin istället. Vi lämnade av Dansken och hoppade in på Vax Museet som jag vart på väg in i så många gånger. Första rummet var fyllt av gamla döda författare och satans va läskiga vaxdockor är. Jag vet inte vart jag har dom riktigt. Tänk om de skulle få för sig att röra på en arm eller blinka? Då kommer ni inte se Malin på ett tag. Det var väl inget spektakulärt ställe men entren var billig så det var godtagbart.



Den här bruttan var riktigt läskig att stå framför. Såg dom verkligen ut så på den tiden?





Kan Batman flyga som Superman kanske?



Vi skrev en önskelista.
Gissa till vem?



Nästa mål var en park där Afrika höll till för tillfället. Irish Aid hade ordnat afrikans marknad där alla länder hade sitt egna stånd med information och hantverk. Vi gick ett varv innan vi satte oss ned med lite mat från Afrikat! Kanske inte var den mest sociala prat dagen, men väldigt skönt att bara sitta där, lyssna på banden som spelade och njuta av solen som behagade att titta fram till och från. Fullt med folk och när vi gick ut efter några timmar var det över 1 timmes väntetid att få komma in.








Årets första glass

Sitter och är nyfiken på nya designen nu. Är så tråkig för jag har haft samma bild ända sen början nu och man blir lite bekväm. Men inte den här gången. Får se vad hon hittar på för skoj!





Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Ja, så kan det bli. Han är så duktig! :) Nej jag vet faktiskt inte vad som blev av honom, hoppas han lyckades med sin musikkarriär i alla fall!

2010-05-16 @ 22:06:44
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: IDA

Åh jag har nog aldrig blivit så sugen på glass som nu. Herre jesus vad lockande den såg ut!

2010-05-18 @ 14:38:48
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0