Do You Have The Code?

Jag gillar det här med att blogga.


Det är skönt att få skriva av sig lite ibland, roligt att på nåt sätt kunna dela med mig av mitt liv för dom där hemma i Sverige och samla på mig alla minnen. För det blir ju som en anteckningsbok och de e himla kul att gå tillbaka och skratta åt sig själv. Det värsta är när man lagt upp nåt , sent efter en kväll ute. Det brukar vara både det ena och andra stavfelet och ibland finns det inte ens orange tråd att följa, ännu mindre en röd.


 Det enda jobbiga är när man inte vet hur mycket man kan skriva, om vad?För man vill ju skriva allt. Men jag har lärt mig att det inte alltid är så smart. Och människor som inte kan svenska översätter. Det fick jag reda på när jag bodde med Sath i Mechelen. Sen dess är jag lite rädd för sånt. Inte för att jag vill skriva en massa skit om icke svensk talande. Men jag vet hur översättning med google kan se ut och det kan bli helt fel. Men jag funderar på att hitta på kodord åt vissa personer. Då kan man ändå skriva en del utan att någon vet vilka dom är. Självklart får man ju välja sina  ord. Älskar hela Aftonbladet gänget. Dom har sin egna  lilla värld med kodord för allt. Jag skulle vilja ha en sån blogg. Så jag funderar på saken. Har redan ett namn klart för en person som har börjat spöka för mig. Ska hitta på fler...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0