Beauty Is Nothing You Can Keep In A Box

Jag ska åka på smekmånad, eller smekweekend.
Vita Camargue-hästar, svarta tjurar och rosa flamingos- Viva la France!

Ska strax försöka skriva några ord till person jag aldrig träffat. Det var väl väntat att det skulle komma, men inte på det sättet. Jag blev glad när det kom, glad att personen faktiskt tog kontakt.

Ibland händer det att människor som betyder mycket helt enkelt går förlorade. Ibland behövs de på andra ställen mer än vad du behöver dem. Vackra människor man helst vill låsa in för att inte riskera att förlora dem. Människor som får dig att lysa. Människor som gjort så mycket utan att de egentligen inte gjort så mycket. Må-bra-människor!

Min må-bra-människa var en sån. Någon jag inte förstod förrän det var för sent hur mycket den betydde för mig. Någon jag tyvärr aldrig hann berätta för hur underbar den var. Att hjärtat faktiskt slog ett extra slag i närheten och jag inte kunde sluta le när namnet hördes. Kramen jag gavs fick allt att läka för en sekund. Men vackra människor är eftertraktade och min må-bra-människa behövdes på andra ställen.

Jag kan vara bitter, jag har. Tro mig, många svordomar har släppts över tjuven. Man kan inte bara sno en människa så där, inte utan god grund. Planerna jag haft för att ge tillbaka har varit många och det har kliat i fingrarna. Men idag hände nåt. Tjuven tog kontakt och bad om förlåtelse. Det var oväntat men det gjorde mig glad. Nu kan jag acceptera att det hände och varför.

Så istället för att vara bitter tänkter jag släppa mig vackra vän. Jag vet att den kan göra världen lite vackrare där den är nu. Kanske även jag lyckats få dagen att glittra lite mer där på andra sidan vattnet för en person?








Kommentarer
Postat av: Maddo

Wiiii, vi ska smekas och titta på flamongosar! =D

2010-03-22 @ 21:39:32
URL: http://lattelen.blogg.se/
Postat av: Jassie

Aw, tack för kommentaren hörru! Värms att folk faktiskt tar sig tid åt att kommentera.



Vänner kommer och vänner går, det är en del av livet. Alla vet att livet inte är en dans på rosor. Du är ung och du har så många valmöjligheter, du kommer få nya vänner och gamla vänner kommer försvinna.



<3

2010-03-23 @ 15:24:06
URL: http://childhoodlight.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0