The Hurt Locker

Hm, knepig film.
Den berörde utan tvekan. Skrämde lite granna när man insåg hur det faktiskt går till där nere i kriget. Så jag blev lite rädd för världen och vissa människor som bor i den. Rädd för att någonsin behöva släppa iväg någon nära ned dit. Apelsinmannen, känn dig träffad!
Det kanske är väldigt egoistiskt utav mig och jag kanske inte borde få göra så egentligen. Kanske han där uppe gör en liten notis brevid mitt namn nu?
"Osäker himmel kandidat/egoistisk"

Men oavsett om det kan hjälpa människor skulle jag aldrig ge min tillåtelse till någon jag älskar att åka ned dit. De ska inte behöva gå rädda och riskera att bli skjutna, kidnapppade och gud vet vad? Jag vill inte behöva tvingas be en stilla bön varje minut när jag inte ens tror på böner. Jag vill inte vara rädd för att varje ringsignal ska betyda att en kista är på väg hem. Missförstå nu inte, jag lider med människorna som tvingas leva där nere och vill dom inget annat än att få fred. Verkligen. Men min familj är ändå min familj. Dom ska alltid ha det bra, alltid kunna le och skratta. Inte fly från kulor och ha dödsångest.
Jag är ledsen "Mannen-som-bestämmer-över-oss-enligt-vissa" men du kan skriva egoist över mitt namn. Jag kanske inte kommer till himlen, men förhoppningsvis har jag redan levt min tid i paradiset när jag träffar dig.

Jag gillade filmen, den var nog värd alla sina guldgubbar!


Nej, tack!

Kommentarer
Postat av: Drygastever

Ja, skulle man inte kunna plocka bort måndagarna på något vis? :D

2010-03-09 @ 00:01:22
URL: http://drygastever.blogg.se/
Postat av: Drygastever

Ja precis :D Du verkar inte bara lite klyftig du :D

2010-03-09 @ 00:05:13
URL: http://drygastever.blogg.se/
Postat av: Drygastever

Men det låter väll toppen de :D

2010-03-09 @ 00:10:27
URL: http://drygastever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0