So, What Do You Do?

Så, vad e det jag jobbar med egentligen?
Jag jobbar med något jag alltid fördömt och högt pch tydligt talat om att jag aldrig någonsin skulle jobba med. IT och telefoni.

Allt började med att jag sökte jobb som au-pair då plötsligt en utav mammorna frågar om jag inte ska söka jobb på företaget hon jobbar? IT sade hon att hon jobbade med åch jag fnös lite tyst åt tanken. Men bara för skojs skull sökte jag jobbet och jag har aldrig varit så nervös över en telefonintervju. Jag höll på att städa ur min lägenhet så allt jag sade ekade och jag darrade och kallsvettades när de började fråga tekniska frågor om datorer. Hittade på en massa svar jag inte hade en aning om. Men två veckor senare hade jag flyttat till Belgien.

Företaget säljer tjänster till andra företag som en IT helpdesk. Om användare har problem med sin outlook, nätverket, skrivare mm. ringer dom till oss så försöker vi ordna det eller så skickar vi vidare det till ett team som kan det. Jag började i april och vi hade träning i en månad. Sedan tog det en månad till nästan innan vårt team gick live och började ta samtal. Redan från början var allt kaos. Allt gick fel och vi var alldeles för lite folk för att klara av den arbetsvolymen. Varje morogn var det ångest att komma till jobbet men tack vare ett helt underbart team lyckades vi hålla ihop. Har aldrig haft ett bättre team att jobba med, ni är oslagbara!

Ganska snabbt fick jag o Maddo erbjudandet att börja jobba med beställningar. Beställa nya användarkonton åt användare, sätta upp mailbox, ge tillgång till olika program och installationer mm. Riktigt skönt med tanke på att vi inte behövde ta lika många samtal, men det var stressigt ändå. I slutet på sommaren fick vi reda på att vår service desk skulle flytta till Irland och vi kände oss alla rätt överkörda. Allt slit vi lagt ned och sen skulle de bara ta jobbet ifrån oss. Det kändes att behöva träna upp de nya killarna som skulle ta vårt jobb, men de visade sig vara ett riktigt trevligt gäng.

En efter en försvann från originalgänget och under Halloween åkte jag och Stefan över till Irland för att hjälpa till med den sista överföringen av desken. Det var då jag fick frågan om jag var intresserad att flytta dit och börja jobba med dem. Självklart sa jag Ja! Så jag åkte till Belgien igen och hade en månad på mig att bli av med lägenhet och ordna upp allt. Sade Hej Då till alla och släppte några tårar över att behöva lämna mitt hem.



Det gick inte en dag utan skratt



Helt underbart gäng



De sista kvarvarande av originalerna



På Irland fick jag chansen att bli coach och fick känna mig lite stolt över mig själv. Flyttade runt lite innan jag kom till lägenheten jag bor i nu. Det är stor skillnad mot jobbet i Belgien och det är nästan så man saknar kaoset ibland. Men nu är det dags att gå vidare igen.

I början på april lämnar jag mitt team och flyger till Helsingfors. Ska bo där i sex veckor med mitt nya gäng och ta över ett nytt kontor. Så nu är det jag som snor någon annans jobb, jag som e boven. Men det ska bli kul med en ny utmaning att försöka samla ihop all information och flytta över allt till Irland. Ett tillfälle att få växa ytterligare lite som person. Och jag tackar inte nej till att få bo på Hilton i sex veckor.

Så är det nån rolig som bor i Finland kan vi ju träffas och tjöta lite!

Kommentarer
Postat av: Neta

Självklart :D finns mktmkt kvar.. haha

2010-03-10 @ 23:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0