I'm Refusing Sunglasses

Alla klagar på vädret på Irland, det är det man gör. Hör till traditionen att skämta om allt regn som dränker oss. Vet inte om det stämmer, har inte lyckats få våteksem än iaf. Inga gummistövlar har jag inhandlat heller.
-          Så, hur trivs du på Irland?
-          Jodå, det e regnigt!
-          Hahaha!
Samma dåliga skämt varje gång, men alla verkar skratta åt det?

På morgonen är det kallt och frost. Varje gång foten går utaför dörren släpps en svordom fri. Varför föddes jag inte i Söderhavet och dricker kokosmjölk? Men sen kommer våren fram. Underbara varma kärleksfulla solen som får allas ögon att glittra lite extra när de kisar fram mellan luggen. Total lycka när man korsar benen och sätter sig på asfalten med kaniner springandes mellan gräset och leker kull. Det är då man känner att man tycker om att leva. Sommar i all ära, ära vare Gud i höjden...men de första dagarna på våren när jackan lämnas inne och man kan se de första knopparna börja kämpa sig ut, det är helt oslagbart!

 Igår gick vi hem efter jobbet, hälsade på hästarna och Maddo o jag sprang iväg på den stora ängen. Hela tiden har vi hört myter om den där genvägen. Igår var det dags att undersöka om det låg någon sanning bakom det hela eller om folk lurades? Pojkarna gick till affären och vi satte av i trav och njöt av utsikten mot bergen. Jo, det finns berg här, med snö på toppen fortfarande. Vi mötte människor, såg människor, men när vi kom fram till husen fanns det ingen väg in? Vart kom alla människor ifrån? Var dom en del utav den mystiska sekten här på Irland som alltid är så trevlig, kallar en för ”love” och kan gå genom murar? Förvirringen växte och vi fortsatte bort över ängen. Taggtråd, murar, stängsel, plank...hinder överallt. Till slut hittar vi en lucka och smiter igenom när inga barn tittar på. Det hade ju varit pinsamt!

Så myten om en genväg var sann, bara man vet vart man ska leta. Och var beredd på tagg attack! Lämna prinsess klänningen hemma och ta på hjälmen, det kräver action! GI Joe, släng dig i väggen! Men vi har redan planer på hur vi skulle kunna underlätta våra äventyr. Jag säger bara en sak: Plankor!

När vi väl kom hem väntade pojkarna utan nycklar o ville komma in? Dom e så krävande nu för tiden? Tur att vi råkat gå förbi Spar och köpt öl. Det var ju torsdag, alla vet att man dricker öl på torsdagar!? Så vi satte oss på Maddo och Andreas balkong och njöt av det sista av solen. Riktigt härligt och mysigt. Skrattade så jag fick ont i magen. Efter solnedgången var det sällskapspel och ännu mer skratt.

Idag funderar jag på att flytta torsdagsölen till fredag istället.
Känns som att det kan underlätta lite?

Nu e det lunch, ut o jaga kaninen med kisande solantastade ögon och le lite fånigt!


Kommentarer
Postat av: ems

hehe aww! Ozzy brukar komma när man ropar. Han kan inte jama, han kan bara göra väsljud och gny lite ibland. Han är världens snällaste katt. Har aldrig rivit eller bitit mig.

Toulouse däremot är en riktig vilding, han kan bli riktigt förbannad för ingenting, men nu när han är kastrerad har han blivit lugnare.



Jag gillar din blogg! :D Jag önskar jag hade en lika fin design, håller på att jobba på en med blir aldrig nöjd.

2010-03-05 @ 15:13:24
URL: http://stupidanxiety.blogg.se/
Postat av: mickaela

sv: Haha jag har faktiskt också tänkt på två hål.. Men aa som sagt vet inte heller om jag skulle våga det riktigt :P

2010-03-05 @ 15:47:21
URL: http://mickaany.blogg.se/
Postat av: mickaela

sv: Visst är den :)

2010-03-05 @ 18:40:16
Postat av: vevve

sv: det e en härligt känsla, även om det inte e planerat så går man med ett flin hihi..



va häftigt att du bara våga sticka iväg så.. jag e rätt så feg av mig håller mig till det jag kan, barn och familj hahahah.. Hoppas du får ett trevligt äventyr =)..

2010-03-05 @ 18:54:03
URL: http://landemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0