I Bet I Can Make You Laugh


Igår var det stand up comedy på en bar inne i Dublin. Magnus Betner stod på schemat och en öl. Det enda vi lyckades med var att inte dricka bara en öl. Lite trött idag och efter jobbet har jag varit som en zombie. Dags att sova snart.

Jag har sett Betner en gång tidigare i Falun men då var det flera hundra där. På den här baren var vi kanske 30 st? Innan Betner var det 7 st irländare som körde och några var riktigt roliga. Andra mindre bra. Men det får nog bli fler gånger. Dock var det ju jag o Maddo som stod för de bästa skämten. Många fattar ingen men några e riktigt bra.

- Det finns retards. En svensk retard blir en Swetard, belgisk Beltard. En muslim blir en mustard!




Den där Betner alltså, det e nåt visst med honom. I pausen från komikerna innan smet jag o Maddo ned för att röka och båda lyckades få till små pipljud när vi passerade baren. Han stod nämligen där och plötsligt blev det väldigt varmt?! Det var ju Magnus! När det väl var hans tur på scenen tog det några sekunder innan Maddo tillägger:
-Men Malin, han har ju en ring på vänster hand?
Han var som vanligt så där gnällig och negativ, men det e ju därför han är rolig. Vi satt och knep med benen för fullt och inte blev dte bättre när det var 10 minuter kvar och maddo kommer med ännu en kommentar:
- Vet du att man ser hans tunga tydligt när han pratar?
Nej, men jag kan lova att jag gjorde det sen!!



Andreas hade organiserat sig och tagit vägbeskrivning på vart vi skulle!



Maddo är svår att få med på bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0