Fridag

Idag är det fredag och fredagshumöret är på topp.Det blir alltid en sån skön avslappnad stämning när alla vet att nu snart, nu snart får vi vår frihet!Dagen började bra när vi köpte frukost.

Malin:  Maddo, jag tänkte se på Velvet Goldmine i helgen.
Maddo:  Mm, det låter som en ide. ”nickar instämmande
Maddo:  Det är inte riktigt en barnfilm.
Malin:  Men det är lugnt, jag fyller 25 idag.
Avslutas med att jag rynkar pannan, tittar upp mot himlen och undrar vad jag precis sagt. Vad kom det ifrån?
Sen blir det magkramp och skratt och Mathias tittar konstigt på oss.

Jaja, det var jätteroligt när det väl hände. På fredagar krävs det inte så mycket för att framkalla skratt tårar. Är
det som representerar det hela, kass humor!

Går igenom min kul mapp i mailen. En mapp man
tittar i när man har tråkigt eller bara känner för lite uppmuntring. Alla roliga mail, konversationer, bilder eller trams sparas där. Det e kul att ta upp lite då och då och jag har fnissat lite tyst för mig själv. Vissa skämt skulle ingen annan fatta om dom inte jobbade med oss. Men för oss är det hysteriskt roligt! Andra mail innehåller endast någon mening som inte ens är rolig. Men för mig betyder den nåt. Som en boost mapp! Idag är det en fredagsmapp som hjälper mig skynda på timmarna tills jag får åka hem, ta en powernap och inte behöva oroa mig för att jag inte kommer kunna somna i tid sen. För det är helg! Underbaraste dagen på hela veckan- Freitag!

 Hmm, kom just på en sak!
Fredag, Freitag...Fridag/freeday?
Måste genast underrätta Maddo om detta fenomen!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Riktigt nice blogg!! :)

2010-03-12 @ 15:16:19
URL: http://mathildawentzel.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, nja jag gillar inte riktigt Leo. Han är sjukt lik en småäcklig kille som gick i min gamla klass. In a really twisted way asså.

2010-03-12 @ 16:06:18
URL: http://orkesterolga.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

heej, fin blogg :)

allt bra? :)

2010-03-13 @ 10:12:04
URL: http://juliasusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0