Sverige och blommor under kudden

Då tar vi första delen av sommaren och semestern-midsommar i Dalarna!



Kalas hemma hos mormor. Känns som att alldeles för många har dött alldeles för nära in på hennes dag



Grillning uppe på Knubben med broder Daniel.
Fyllde lungorna med luft och insåg hur förbannat skönt det är där uppe i skogen



På midsommarafton blev det vegetarisk nubbesallad och efterlängtad potatisgratäng med hela familjen



Åkte in till Falun på kvällen med syster för att hälsa på alla och körde kollekt på kramarna jag beställt. Jätteroligt att träffa alla igen.


Jocke och Tias


Dajäna


Diana, jag o syrran



Axel

Det var midsommarafton, en ganska lugn kväll ändå



På midsommardagen var det  brännboll vid skolan med alla som ville komma. Hela familjen åkte dit och det var flera gånger jag fick vända på huvudet en extra gång för att kontrollera om det verkligen var den jag trodde. Satans vad alla små ungar har växt!



Ja, hela familjen och den beryktade dunken. Var en evighet sen jag såg den. En hel ungdom sen, haha! Men det e ju så om man bor på landet, den skattefria dunken är självutnämd hedersgäst på festerna.



Sen kom Danne och hälsade på.Skumt att ha en kollega från Irland mitt i lilla Bjurs helt plötsligt


Vi satt på balkongen med gitarr, drinkar och skönsång som gjorde pappa rädd.

Danne,Linnea, syster och bror

När HoffMaestro skulle spela gick vi upp till Daniel och hans kompisar. Hälsade på två grisar och ännu en gång kändes det så där underbart med svensk sommar.





Tias stod som vanligt och skötte ljuset på PumpBolaget och för ett tag kändes det som att man aldrig varit därifrån. Nostalgi och mys.





Dagen efter var det en syster som var väldigt trött, haha! Jäklar va hon höll igång!
Men efter ett tag fick jag liv i henne och vi styrde kosan mot Ärten för lite fiske. En liten tjänr mitt ute i ingenstanns där farfar har en båt och en liten stuga man kan sova i.




Riktigt rofyllt och härligt.
Jag som inte ens ville ha fisk fick ju självklart den största.



Syrran lyckades kliva i den djupaste lerpöl hon kunde hitta och hon satt verkligen fast. Då gjorde ont i magen av skratt för det såg så dumt ut. Slutade med att Daniel fick lov att dra upp henne

Men allt gott har ett slut.
På måndag var det dags att åka tillbaka till Irland igen


Mycket bilder och inte så mycket text.
Kan bara säga det att midsommar blev så mycket bättre än jag någonsin kunde hoppas på. Allt var perfekt och det var helt underbart att få krama om familjen igen. Var riktigt less på det mesta innan, och Dalarna var den bästa medicinen. Fint väder hela tiden och fler nostalgi trippar än jag kan räkna på fingrarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0