Love Parade

Ush, jag får fortfarande rysningar när jag tänker på det.
Hela grejen är så sjuk och obehaglig. Fick reda på nyheten när vi gick ut från festival området på TomorrowLand. Då var det 14 st som hade dött, men vi visste inte hur. Sen när vi kom hem läste jag på Aftonbladet, och blodet frös till is för en sekund. Jag kunde ha varit där, jag var på väg dit!
Jag har alltid velat åka på Love Parade och i år när det var så nära (Duisburg tar inte ens 3 timmar att åka från Antwerpen) kändes det dumt att inte åka. Jag kunde ta Love Parade på lördag och TomorrowLand på söndag. Det är värst, att jag kunde varit där. Så även om det är jobbigt, får man vara glad att man är pank ibland. Vem vet, det kanske räddade en? Jag fick nöja mig med TomorrowLand och det e jag evigt tacksam för.

Men det gick inte att sluta tänka på det dagen efter. Det var sjuk mycket folk på David Guetta och tankarna vandrade lätt bort till Duisburg. Guetta var en utav artisterna som fick ställa in sin spelning på Love Parade. I söndags avslutade han med att hylla människorna som blev drabbade av katastrofen. Och jag lovar, hela området kokade och jublade. Jag tror alla var påverkade av det som hände. Det var fint, och det var fyrverkerier och en massa bubblande känslor. Och jag önskade de kunde få varit med oss istället för i den där tunneln. För där var det riktig kärlek. 


Kommentarer
Postat av: Maddo

Jag är glad att du inte var i tunneln <3

2010-07-27 @ 13:25:29
URL: http://lattelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0