snart vår

Ibland blir man bara så trött på att inte bo i Sverige längre...
På nåt sätt verkar andra länder ha väldiga problem med att ordna till ett helt vanligt internet? I Sverige beställer man internet, får ett litet paket på posten och kopplar i sladden. Här måste en internetsnubbe komma först ochinstallera det, det ska krångla oc krångla så man får ringa dit snubben igen. Idag ska han komma för tredje gången och kolla anslutningen så jag kanske får springa hem lite tidigare från jobbet. Det är nu man oftast blir sugen på att bara köpa mobilt bredband för att slippa det här. Dock brukar det alltid vara en väldigt dålig ide för det funkar knappt heller. Ett jäkla påhitt dteh är med internet...beroendeframkallande e det me!

Så igår när internet la av bestämde jag mig för att ta ett bad istället och läsa. Tappade upp vatten, säter ned foten och inser att det är kallt. Så det var bara att klä på sig igen och dra ur proppen. Så då hittade jag på en ny plan att vila lite innan varmvattnet var på G. Slängde över mina nytvättade kläder som jag så fint hällt ut över sängen för tork, till andra sidan, och kröp ned under täcket. En timme kunde jag vila och satte larmet på åtta. Efter en timme tittade jag på larmet, stängde av och vände mig om. Vid halvtio släpade jag mig upp och släckte lyset och kröp tillbaka under täcket. Jag vet inte om det är tecken på att jag börjar bli gammal och slacka efter? Har hänt flera gånger att jag somnat alldeles för tidigt och sen struntat i att gå upp igen. Hände aldrig tidigare? Men ja, jag blir ju trots allt 25 i år...

I helgen ska jag köpa nya skor på Dundrum för nu är dom inne på sista versen. Har hittat likadana inne på Berschka så det blir ett nytt par. Kostar bara 25 euro så de e ju dumt att inte köpa dom J  Får se om det blir IKEA på söndag så jag kan sno Sonnys pengar så länge o köpa lite krims krafs till lägenheten. Måste ju fylla på med en massa ljus och växter. I morgon flyttar Maddo in så jag får ny granne! Måste skaffa Walkie Talkie!

Såg att ni har snöstorm hemma?
Jag frågade taxi chauffören igår när han trodde våren skulle komma hit? Om en månad sa han. Jag hoppas han har rätt. Det är så underbart att få slippa den där hemska snön och all slask. Kommer aldrig kunna flytta hem igen...men ni som bor där, håll er borta från alla trafikolyckor nu. 

 


Kommentarer
Postat av: eemmayouknow

Du skulle se hur mycket snö det är här nu, det går ju knappt att gå fram. 1.5 meter har vi 8mil utanför stockholm just nu. Shit. Hatar vinter

2010-01-29 @ 18:27:08
URL: http://saveu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0