Inga skor och bara en öl...

Bästa med helgen, att vakna upp, lägga datorn i knäet och uppdatera sig om världen innnan man klär på sig mjukisar och dricker morgon kaffet. Ska sitta kvar lite till och vänja huvudet. Gårdagens plan var att köpa nåt fint klädesplagg till nästa vecka då Postisarna kommer och hälsar på och kollar in vårt arbete. Maddo skrev så fint på sin facebook innan vi gick till tåget:

Ska strax till Dublin och shoppa finkläder. Inte skor. Inte skor. Inte skor. Och bara EN öl.
Hon klarade iaf av den första uppgiften. Jag kunde inte hålla mig. Inne på Penney's fanns det en massa billiga skor och det var ju dragkedjor på dom.



Vi sprang sick sack mellan alla affärer och längtan efter den där lönen som ligger på mitt kort utan pinkod fick mig att släppa lös några svordomar. Det känns så surt att inte kunna komma åt dem. En jobbig sak här är att alla klädaffärer även har sin sko avdelning och jag har ju blivit väldigt skokär sista tiden. Det värsta är att det finns Iron Fist skor överallt. Såg dem första gången på Shock för över ett år sedan och föll direkt. Nu förföljer dom mig överallt med sin dyra prislapp.


Fick bli ett par jeans och tröja, sen kom nästa utmaning. Maddo ville leta reda på olika barer och klättra lite på sin nostalgistege och det var sagt en öl. Vi satte oss ned på uteserveringen och tog en öl. Pratade en massa, Tinis ringde och jag retades och berättade att jag skulle boka flyg och hotell nästa vecka. Ska överraska henne när hon kommer och hon tycker det e väldigt frustrerande att inte få veta något,hihi! Efter en öl gick vi vidare och traskade runt i Temple Bar. Utan att det var meningen ramlade vi in på Maddos nästa bar,Mez. En rockbar med en massa bra musik och bartender som ritar hjärtan i Guiness skummet.



Så nej, en öl lyckades på nåt konstigt sätt multiplicera sig? Men det var riktigt kul och skönt. Blev en massa tjejsnack och även några tårar, dock helt oväntat! Ibland inser man inte hur mycket ens vänner faktiskt betyder förrän de försvinner. Men jag fick tillbaka min Maddo ♥ 







Runt tio bestämde vi oss för att åka hem till Liexlip och bestämde att Johan skulle komma och möta upp oss på Murphy's. Satt där i en timme framför elden och disskuterade hästar. Något jag tror han uppskattade väldigt mycket! En kebab fylld av en massa ost o sås var ju given och sen var det sängen. Har drömt så mycket sjukt inatt så jag visste knappt vad som hänt eller inte när jag vaknade upp. Lite läskigt. En hike i bergen var planerad idag men vi får nog lägga den planen på is ett tag. Alla hjärtans Dag och det känns lite sådär. Saknar någon att kramas med ju...


Kommentarer
Postat av: marie

sv: tack så mycket! Nej tyvärr är det den enda bilden jag har på den makeup;en, men det är bara svart kajal, vit kajal och mascara, skitenkelt! :) Kram!

2010-02-14 @ 16:57:25
URL: http://marieeh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0