Irländska mig

Trots att jag inte var det minsta sugen igår på att gå ut hade jag riktigt trevligt. Vi hämtade upp de te Postisarna på deras hotell och åkte in mot Dublin. De fick en kort rundtur bland Trinity College och Temple Bar, sen satte vi oss på en restaurang och pojkarna fick sin efterlängtade Guiness. Jag trodde det skulle bli mycket jobb prat men samtalsämnena var hur många som helst och de överraskade faktiskt. Himla trevliga människor! Efter maten gick vi ned till baren där det dansades hej vilt och irländarna studsade runt till flöjtmusiken. Igår kväll var nog första gången som jag insåg att jag faktiskt bor på Irland. Innan har det inte känts som att jag bott någonstanns. Vaknade jag på morgonen kunde jag befinna mig i Sverige lika väl som i Belgien. Men igår kändes det verkligen att jag var på Irland. Var skönt att inse det, för fram tills nu har jag bara planerat vad jag ska göra när jag flyttar tillbaka till Belgien. Vart jag ska bo, vad jag skulle kunna jobba med... Nu känns det som att jag lättare kan slappna av och försöka "Irländska" mig.



Underbar atmosfär och en massa riverdanceande.
 Mamma skulle älskat det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0