A Dream Is Never Just A Dream

Idag har vi poppat Alice in Videoland hela dagen.
Önskar jag kunde få en svensk sommarfestival med dom, det är priceless!



Nu har jag äntligen fått tillbaka mitt rum och det är så fruktansvärt skönt! Jag kan göra vad jag vill igen och dansa runt som en tok med Mp3n i öronen utan att behöva oroa mig. Frugans besök har varit jättetrevliga, ingen fråga om saken. Men mitt rum e ändå mitt rum. Har inte varit några problem att flytta runt lite i snart två veckor, men oj, va skönt det är nu. Ska krama kudden extra hårt ikväll och pussa spegeln.

Följde den nya traditionen efter jobbet idag och gick hem till grannarna och tog upp deras solstolar. Någon sol fanns inte, men det var ju inte det som var grejen. Egentligen skulle vi börja inviga deras vardagsrum, men vi fastnade ute i deras solstolar på bakgården till klockan var halvnio och vi gick hem. Hemma hade jag en ganska bra tjötstund med frugan. Äntligen lite ensamma och båda var nog glada att få slappna av igen.

Annars har jag längat och drömt mig tillbaka till mitt Antwerpen idag. Blev inbjuden till en grupp på Facebook idag och efter det har jag varit någonstans långt borta i tankarna.
Strantwerpen
En grupp som berättade om den lilla fejk stranden dom ska ha nere vid kanalen hela sommaren med DJ's från mina favoritklubbar och så där underbart sommarchill!Det gick ju inte utan att man började fundera på vad en flygbiljett kunde kosta nu i Maj? Inte blev det bättre av att jag pratade med min Stupid på FB alldeles innan jag slutade och fick en massa hjärtan.

Mitt Belgien och mitt Antwerpen. Satans va jag saknar det ibland. Till och med så det gjorde lite ont idag. Min lägenhet, min lilla studio, mina gator, mina underbara och knäppa vänner och dom där jäkla söndagsstängda mat affärerna som man hatade då. Ja, till och med dom saknade jag idag. Jag hade så kul förra sommaren och jag hoppas en sommar på Irland blir lika kul. Även om det ser ut som att Juni kommer få spenderas i Helsingfors med en massa jobb. Men då fick jag ju genast en ny vision...Finland bor ju granne med Sverige-Midsommar!?


Saknar att sitta på min balkong i Mechelen med morgonens chaite gjort av en äkta Indier och spana ut över jaktfälten...


Eller ligga på kajen i Antwerpen, bakfull med Carro och Jossan och bränna sig så man knappt kan sitta dagen efter...



Eller springa runt som ett lyckligt litet barn i Majsfälten med Maddo




Beachparty i Bryssel med vänner och sen vakna upp på Maddos soffa och skratta åt en galen kanin



Eller afterwork med älsklingarna...



Eller festival med underbara människor och dansa tills månen går upp och ned igen



Och bara njuta av solen och friheten!

Det saknar jag. Mitt skitiga lilla Belgien!

Kommentarer
Postat av: Tillan

Sv: AAH nääe?? Nu måste man ju typ till Roskilde!!

2010-04-22 @ 05:19:42
URL: http://Tillantillan.blogg,se
Postat av: caroline

gud vilka härliga bilder. Nu vill vi ha sommar. Det är som du säger jävligt blandade känslor. Idag är vi super trötta, henkes kropp är typ blå =) men vad det blir härligt när allt är klart. HUr bor du? kram

2010-04-22 @ 07:40:59
URL: http://www.rarelady.se
Postat av: Anonym

ms*U

2010-04-22 @ 19:30:22
Postat av: caroline

kul att dela också framför allt. Vad roligt att bo många tillsammans. Hur länge har du varit på resande fot? var kommer du i fårn från början?

2010-04-22 @ 22:09:06
URL: http://www.rarelady.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0