Let Us Run With No Shoes And No Regret


Oj oj, nu e det illa!
Låg och tänkte på hur underbart det kommer bli i sommar. Åka hem till familjen och mysa på altanen och somna i solstolen med radion i bakgrunden. Springa runt barfota i gräset och tjuva bär direkt från busken. Springa över ängen till Drakskogen och le lite nostalgisk åt allt man gjort där. Alla gånger  man gömt sig från mamma och pappa, jagat de dryga grannarna och byggt kojor. Jag vill grilla och äta mammas underbara potatisgratäng. Göra alla avundsjuka för att det luktar så gott och grillade bananer. Sitta uppe hela natten med en filt och vin och prata minnen med familjen. Tända ljus och lite sånt där natt snacks. Åh, jag vill hem till sommarSverige och alla kära.



Jag vill åka och bada och frysa sådär lagomt efter kvällsdoppen. Jag vill ha mina troll som springer runt som galningar och skäller på allt. Vi skulle gå ned till fotbollsplanen och jaga varandra och vi skulle ligga och mysa under täcket. Ta sovmorgon med en Chili utsträckt på ryggen på ena kudden och Sputte ihopknölad vid bröstet. Sen skulle jag väckas av en massa pussar när det var dags att gå ut och jag skulle skratta åt deras knasiga morgon tok spring.



Hjälp, vad jag saknar mina hundar ibland. Det brister lite när jag tänker på dem. Önskar jag kunde få träffa dem mer men jag får väl tyvärr inse att dom faktiskt inte är mina längre. Inte på riktigt. Dom bor hos Jimmy nu och det som gör mig mest ledsen är att han inte förstår hur mycket jag saknar dom. Jag vill fortfarande veta allt som händer. Har de gjort nån ful konst eller skällt ut nån stackars tant vill jag veta så jag kan få känna att jag ändå är med. Även om han fick vårdnaden är dom och kommer alltid vara mina små troll. Var så underbart när mamma och pappa hämtat dem och de var med i bilen i somras vid flygplatsen. Dom är så goa!



Och nu e det påsk och då ska man vara med familjen. Känns som att man får skrota ännu en högtid. Men jag blev jätteglad idag när  jag öppnade mailen. Mamma hade skickat ett virtuellt påsk kort!

Det betydde jättemycket och jag saknar er alla så jäkla mycket!
Går inte en dag utan att jag tänker på er
Snart är det sommar...

Så nu börjar det gå utför...jag lyssnar på Per Gessle. Jag hatar Gessle



Men den här låten e faktiskt ganska fin och jag tänker på sommar direkt. Så hoppas och önskar jag tillräckligt hårt kanske det går fortare än man tror?

Kommentarer
Postat av: Sandii

Nu har jag utsett vinnarna i veckans blogg gå in och kolla om just din blogg vann!

2010-04-02 @ 12:48:04
URL: http://saaanddraaa.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

vad härliga sommarbilder :D

GLAD PÅSK! Hoppas du får en super mysig påskafton!

2010-04-03 @ 10:09:58
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0